    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policjanci o świcie weszli siłowo
    Date: Sun, 17 Feb 2008 18:21:49 +0100
    <4...@n...lechistan.com> <fp2ms1$s1f$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <v...@n...lechistan.com> <fp3g8f$s9r$1@z-news.pwr.wroc.pl>
    <fp44tu$prf$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <3...@n...lechistan.com> <fp4oc7$mbo$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <g...@n...lechistan.com>
    <fp52c7$odi$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <u...@n...lechistan.com> <fp6rji$nmi$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <0...@n...lechistan.com> <fp7ahh$pnn$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <l...@n...lechistan.com> <fp7kg7$h3f$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <m...@n...lechistan.com>
    <fp7v3g$9f4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <j...@n...lechistan.com> <fp96nl$cto$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <3...@n...lechistan.com>

    wiadomości news:3n2m85-lih.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Wtedy to będzie "wszyscy na ziemię!" i raczej funkcjonariusz nie będzie
    > na siłę uziemiał, jeśli ktoś zamiast tarzać się w błocie wskoczy w
    > najbliższą bramę.

    A jak rzeczony funkcjonariusz będzie odróżniał wskakującego do bramy cywila
    od terrorysty, który będzie z tej bramy sie ostrzeliwał? Na polu tarczowym
    to proste, bo są różne kolory tarcz, ale w życiu bywa bardziej
    skomplikowane.

    > Wiesz, skoro już sobie gdybamy, to zamiast policji mogą to być przebrani
    > bandyci. Ciekawe jaki byłby wyrok sądu, jakby ktoś w tym momencie
    > otworzył do nich ogień ;->

    Mogą, ale tak czy siak szanse masz nie wielkie, więc lepiej nie iść na
    wymianę ognia. Prawdopodobieństwo, ze to bandyci jest raczej znikome, za to
    prawdopodobieństwo, że Cię zastrzelą spore.

    > W opisanym przypadku - człowiek spokojnie otwierający drzwi i nikogo za
    > plecami - jest to ździebko naciągane, nie uważasz?

    Nie wiem. Równie dobrze mógł usiłować te drzwi przymknąć, by sie żona
    ubrała przykładowo.

    > Słuchaj, Robert... Nic mnie tak nie wkurwia jak kłamstwo. Szczególnie
    > kłamstwo w postaci twierdzenia, że powiedziałem coś, czego nie
    > powiedziałem. Więc szybciutko przeproś za insynuację z tym "bydłem" i
    > powiedz, że to była twoja pomyłka w czytaniu wątku, OK?

    Przepraszam. Po prostu rozwinąłem - może trochę zbyt szeroko - Twoją linię
    wypowiedzi. Ale uwierz, że adrenalina Policjantowi w takich wypadkach też
    skacze.

    > [ciach]

    > Jasna sprawa. Niemniej jednak niedoskonałości należy stosownie określać,
    > a nie tłumaczyć, usprawiedliwiać czy wręcz tuszować.

    Chwilowo nie wiadomo, co się stało.

    > Chyba że wykaże się, że to było niedbalstwo/oszustwo jakiejś konkretnej
    > osoby.

    Postulujesz zarzut zabójstwa poprzez wprowadzenie mikropęknięć w sworzniu
    wahacza?

    > Wyobraź sobie, że ktoś sprzedaje produkty o których wie, że są wadliwe -
    > ale nadal je sprzedaje z powodów oszczędnościowych.
    > Myślisz, że karnego wyroku by wtedy nie dostał?

    Gdyby wiedział, to tak. No ale oni kilka milionów tych sworzni
    wyprodukowali, a tylko jeden się złamał.

    > Jeśli było to niezauważalne, to zgoda.

    Nikt tego sworznia nie wyciągał od chwili wyprodukowania pojazdu, bo i po
    co miałby to robić.