  • 61. Data: 2007-05-14 13:18:01
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > Można mieć i nie grozi za to odpowiedzialność z kodeksu karnego lecz
    > jedynie cywilnego.

    jezlei sie go uzyskalo od osoby nieupranionej to mozna odpowiedziec z kk

    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 62. Data: 2007-05-14 13:23:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Sebcio Łastowski napisał:
    > Tak ? W takim razie jak prawo określa sytuację, w której ktoś bez
    > wiedzy i zgody właściciela korzysta z jego własności ? No i czy to jest
    > legalne ?

    Zrozum, że nie ma takich analogii między rzeczami a prawami autorskimi.
    Mówiąc inaczej - kopie utworów nie są własnością twórcy - jego własnością
    są PRAWA AUTORSKIE i z tych praw odbiorca w ŻADEN sposób go nie okrada.

    > Na przykład ulepiłem sobie garnek z motywami kaszubskimi, ktoś mi go
    > podpieprzył i dał Tobie. Wiesz że jest z kradzieży (bo trudno zakładać
    > że jesteś oszołomem nie wiedzącym że masa ściąganych z P2P danych
    > znajduje się w niej w wyniku naruszenia praw autorskich).

    Nieprawda. Bardzo wiele jest opisana DVDRip czyli jest kopią DVD

    > Nie zapominaj że film, MP3, program - to wszystko jest czyjaś
    > własność. Ten ktoś udzielił komuś (nie Tobie, który ściągasz to z P2P)
    > licencji do korzystania na określonych zasadach.

    Nie ma czegoś takiego jak licencja na korzystanie z utworu w tym aspekcie
    (odbiorczym).

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 63. Data: 2007-05-14 13:23:59
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > No chyba, że zakładasz, że wszystkie pieniądze, które mam w kieszeni
    > należą do M$ i im podobnych, a tylko dziwnym przypadkiem są jeszcze w
    > mojej kieszeni?

    NIE NIE NIE, ja domniemywam ze skoro korzystasz z produktu X firmy M$ to
    ow produkt jest Ci potrzebny a skoro jest Ci potrzebny to gdybys go nie
    ukradl (uzyskal od osoby nieuprawnionej) wowczas bys go kupil, wiec jest
    to dosc logiczna utrata potencjalnego zysku, a skoro zainstalowales go
    nie majac zamiaru korzystania z niego to twoj problem, za glupote sie
    odpowiada.

    > Przypominasz mi teraz płacz GSMów na moją firmę, że przeze mnie
    > oni TRACĄ bo ja oferuję niższe ceny dostępu do ich usług niż oni sami :)

    glupie porownanie. Ja nigdy nie twierdzilem ze korzystajac z linuksa
    okradasz M$ tylko korzystajac z narzedzi M$ nie palcac za nie (uzyskujac
    odo osoby nieupraniwonej).

    > Bo jeśli w kieszeni są MOJE pieniądze to ja decyduję, jak i czy w ogóle
    > je wydam na ich utwór.

    zgadza sie, ngdy nie twierdzilem inaczej, ale nie licz na to ze ktos nie
    nazwie cie zlodziejem jezlei postanowisz jednak korzystac z czyjego
    utworu nie placac z aniego jezlei taki jest warunek.

    > I ja stwierdzam, że NIE WYDAM pieniędzy na system za więcej niż 50 zł.
    > I ich nie wydam.

    nikt cie nie zmusza

    > Czy nic nie będę używał czy też będę używał jakikolwiek inny - albo
    > zainstaluje nielegalnie - w NICZYM to nie zmienia przychodów ani
    > dochodów M$ (i jemu podobnych).

    zabiera realny potencjalny zysk

    > Oni na mnie nie zarobią nic dopóki nie zejdą z ceną do 50 zł.

    mylisz sie, skroo kogos stacna 2 tys na komputer ta pewno stac na
    'program' za 300 zl z ktorego bedzie korzystac przez ladnych kilka lat.
    nie przekonasz mnie ze jest inaczej, spojrz jak wzrosla sprzedaz
    windowsow przy plotkach o nalotach, dziwnym tarfem znalazla sie na niego
    kasa!

    > Mówienie jednak, że pieniądze niewydane na dany utwór to okradanie
    > twórcy jest... no wybacz... co najmniej zabawne.

    znowu przekrecasz, okradaaniem jest to tylko wowczas gdy korzystasz z
    tego programu uzyskujac go od osoby nieupraniwonej.

    P.

  • 64. Data: 2007-05-14 15:00:41
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 13 May 2007 11:33:30 +0200, Przemek Lipski napisał(a):

    > Po co ma cos dogrywac?? To co jest wystarczy w zupelnosci...

    Czy aby nie jest tak że to jest ścigane na wniosek poszkodowanego?
    Czyli w tym przypadku to MS, Adobe i twórcy tych filmów musieli złożyć
    wniosek o ściganie tego kolegi od wątkotwórcy - nieprawdaż?

    Konia z rzędem temu kto widział że MS czy inna "stajnia" wskazuje osobę
    która korzysta z np. Windowsa.

    Bo przecież nie jest tak że policja wpada, sprawdza co jest na kopie i
    dopiero wtedy daje znać np. do "MS", "Adobe", "Corela".
    Bo wtedy by to nie była policja tylko policja producentów oprogramowania ;)

  • 65. Data: 2007-05-14 15:41:41
    Od: Piotr Wojcicki <pwl@NO_SPAM.4me.pl>

    Jacek23 napisał(a):
    > N tym sie nieznam wiec nie pytalem, faktura , paragon , na oprogramowanie
    > mowili ze to im wystarczy na miejscu.

    Ja nie trzymam paragonow ani od zakupionych butow, ani od zakupionego
    oprogramowania. Nie mam przeciez takiego obowiazku...

  • 66. Data: 2007-05-14 16:13:22
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 14 May 2007 08:52:15 +0200, Robert L napisał(a):

    > W pelni sie zgadzam z przedmowca.
    > Mam nadzieje, ze w swiadomosci Polakow wreszcie zacznie kielkowac mysl,
    > ze piractwo to KRADZIEZ.
    > Wielu moich znajomych ma poinstalowane na komputerach pakiety
    > oprogramowania w wersjach Enterprice, po to tylko zeby je miec...

    Od dluzszego czasu kielkuje mi w glowie mysl...

    Bo jesli zalozmy uzywam oprogramowania bez zakupienia stosownej licencji na
    korzystanie z niego i ktos nazwie mnie zlodziejem, to czy moge go pozwac do
    sadu o oszczerstwo?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 67. Data: 2007-05-14 16:16:05
    Od: Michał <n...@n...pl>

    Artur napisał(a):
    > Bo przecież nie jest tak że policja wpada, sprawdza co jest na kopie i
    > dopiero wtedy daje znać np. do "MS", "Adobe", "Corela".
    > Bo wtedy by to nie była policja tylko policja producentów oprogramowania ;)

    Ależ właśnie tak jest. Najpierw jest podejrzenie, potem przeszukanie i
    badanie, a dopiero potem wniosek o ściganie. Żeby było jeszcze lepiej,
    to prokuratura pyta właścicieli praw autorskich czy wnioskują o
    ściganie podając dane osobowe.

    A tak na marginesie dziś czytałem właśnie _kolejną_ opinię tego samego
    biegłego, który wije się jak piskorz byleby nie odpowiedzieć na zadane
    pytania. Pieprzy (w opinii dot. prawa karnego) trzy po trzy o licencjach
    i jej złamaniu, jak tylko może to omija pytania i wciska własne poglądy
    pomieszane z terminami prawa cywilnego i karnego. Cóż, napisał jak
    prokuraturze wygodnie to dolę dostał.

    --
    pzdr

  • 68. Data: 2007-05-14 16:29:40
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 14-05-2007 o 13:05:43 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > proste, jezlei konretny program jest ci potrzebny to gdybys sobie go nie
    > skopiowal to bys kupil, a jezlei ci jest niepotrzeny a mimo to zrobiles
    > to twoj problem, za glupote sie placi. W pierwszym wypadku jest to
    > zwykla - od strony moralnej, technicznie inna - kradziez.

    Ja mam np. potrzebe na Borlada najnowszego. Tak sie sklada, ze nie moge z
    miejsca wylozyc ponad 10 tys. zl. Sugerujesz, ze jestem zlodziejem? W
    koncu z mojego powodu firma stracila te 10 tys. zl.

    Masz pojecie ilu mamy "zlodziei" w kraju? Ile osob potrzebuje jedzenia,
    wody, mieszkan? Potrzebuja... ale ich nie stac. Okradaja sklepy i
    developerow, bo nie kupili ziemniakow albo mieszkania? I ile na tym
    niezaplaconym VAT panstwo stracilo... przeciez to w miliardy idzie.

    A teraz to troszke odwrocmy: chce kupic Nero do wypalania plyt; nie stac
    mnie; sciagam DeepBurner; firma Ahead nie stracila przeze mnie ani
    zlotowki. A gdybym uzyl programu firmy Ahead? Jakie _faktyczne_ straty
    ponioslaby firma? Takie same jak przy uzyciu produktu konkurencji.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 69. Data: 2007-05-14 16:37:51
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Kapsel napisał:
    > Bo jesli zalozmy uzywam oprogramowania bez zakupienia stosownej licencji na
    > korzystanie z niego i ktos nazwie mnie zlodziejem, to czy moge go pozwac do
    > sadu o oszczerstwo?

    Jak najbardziej.
    Mnie ta myśl naszła już rok temu jak się zaczęło pajacowanie z P2P w Polsce.

    Ale już tyle procesów wytoczyłem, że na razie sobie odpuściłem :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 70. Data: 2007-05-14 16:39:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Sowiecki Agent napisał:
    > jezlei sie go uzyskalo od osoby nieupranionej to mozna odpowiedziec z kk

    Nie. Jeżeli nabył program uzyskany za pomocą czynu zabronionego.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com