    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polak zamordowany w Sztokholmie
    Date: Fri, 12 Apr 2024 16:45:35 +0200

    W dniu 12.04.2024 o 15:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jakoś nie piszą, jaka jest narodowość sprawców - bo z góry wiadomo,
    > że im nie wolno użyć słów svart, neger, brun, beige?
    Uprzedzam, że to tłumaczenie przy użyciu sztucznej inteligencji ze stron
    szwedzkich, więc nie dość, że to informacje od dziennikarzy, to jeszcze
    zebrane przez IO. 10 kwietnia 2024: 39-letni Polak, Michał Janicki,
    został zastrzelony w Sztokholmie podczas wieczornego spaceru z 12-letnim
    synem. Do tragicznego zdarzenia doszło w dzielnicy Skarholmen, gdy
    mężczyzna minął grupę młodzieży. Został postrzelony w głowę na oczach
    przerażonego syna. Dokładny motyw zbrodni oraz tożsamość sprawców nie są
    jeszcze znane. Szwedzka policja prowadzi intensywne śledztwo, publikując
    zdjęcia i rysopisy potencjalnych podejrzanych. Michał Janicki od
    urodzenia mieszkał w Szwecji.

    Jest informacja, że podobno polak "zwrócił uwagę" grupie nastolatków.
    (np. tu: https://tiny.pl/drldt) Nie to, bym podzielał pomysł
    odstrzeliwania każdego zwracającego uwagę młodzieży "wapniaka", ale mimo
    wszystko mam podstawy sądzić, że narodowość młodzież ma akurat
    najmniejsze znaczenie.
    --
    (~) Robert Tomasik