eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPogryzienie przez psa i nieodpowiedzialny wlasciciel. PROSZE O POMOC. › Re: Pogryzienie przez psa i nieodpowiedzialny wlasciciel. PROSZE O POMOC.
    From: james bond <j...@o...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pogryzienie przez psa i nieodpowiedzialny wlasciciel. PROSZE O POMOC.
    Date: Thu, 18 Aug 2005 02:12:02 GMT

    Micha? wrote:

    > Witam,
    > To i ja sie pozwole sie pod ten watek podpiac... Jezdzac na rowerze nie
    > raz i nie dwa zdarza mi sie odganiac od biegnacych za mna psow. Osobiscie
    > diabelnie mnie to wkurza. Ile razy przydarzyla mi sie sytuacja ze jadac
    > droga, zza jakiegos plotka, domu, czegokolwiek wyskakuje szczekajac w
    > nieboglosy jakis kundel to juz nie zlicze... Nie byloby w tym nic strasznego
    > gdyby nie to, ze takie cos potrafi czasami niezle wystraszyc! A nie ma nic
    > gorszego jak wystraszony kolarz ;-) Mozna zrobic jakis glupi ruch i
    > nieszczescie gotowe.

    Wtedy odpowiadasz sam. W ramach normalnego uzywania drogi MUSISZ
    przewidziedc kundla na drodze, wiec o wystraszeniu nie ma mowy. Sprawe
    masz przegrana.

    > A na drodze wiadomo - zartow nie ma. Poza tym
    > obganianie sie za lecacym i szczekajacym psem tez do najbezpieczniejszych
    > nie nalezy...

    Co powinienes byl przewidziec!

    Czyli najpierw bedzie walkowana Twoja czesc przyczynienia sie do szkody
    a pozniej wlasciciela kundla. Mozesz wyjsc na minus.

    > Mozna cos w takiej sytuacji zrobic? Przynajmniej jakos skutecznie
    > postraszyc wlasciciela, by trzymal sobie swojego pupilka albo na smyczy albo
    > gdzies na terenie swojego domu a nie tak byle gdzie...

    Zazadac pisemnie od wlasciciela. Nawet bez nazwiska, ale ze swiadkiem.
    Wtedy ciezar przesuniesz na wlasciciela.