    From: kauzyperda <l...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podwojny wniosek o stwierdzenie spadku
    Date: Thu, 28 Jun 2007 09:48:51 +0200

    tomek napisał(a):

    > Moze zle sie wyrazilem - chodzi o to ze ja (pasierb) chce wystapic o
    > przeprowadzenie sprawy ale w pierwszej czesci wniosku wypisuje jako
    > dziedziczacych po pierwszej zonie tylko syna z pierwszego malzenstwa
    > (1/2) i ojczyma (1/2) a dopiero w drugiej czesci (dziedziczenie po
    > ojczymie) siebie, brata, mame i syna z pierwszego malzenstwa.
    > Ale przed chwilka znajomy mi namieszal ze ja i brat (pasierbowie)
    > wcale nie dziedziczymy niczego po ojczymie i teraz to juz sam nie wiem
    > w koncu jak to jest.
    Pytanie zasadnicze brzmi: czy ojczym przysposobil Ciebie (Was?).
    Jesli tak, dziedziczycie jak krewni (razem z dzieckiem z pierwszego
    malzenstwa oraz z Twoja matka jako malzonka zmarlego)
    Jesli nie - nie dziedziczycie bezposrednio po ojczymie, dziedzicza po
    nim po polowie dziecko z pierwszego malzenstwa oraz malzonka.

    pozdr
    luck