    From: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podwojne Ksiegowanie
    Date: Fri, 31 Oct 2003 15:34:27 +0100

    Paweł Terlecki wrote:

    > Czy to byl moj obowiazek ?

    Tak to był twój obowiązek

    > Czy pracownik banku nie powinien odpowiedziec za swoj blad i to on
    > nie powinien pokryc zwiazanych z tym kosztow ( w sensie tych 400zl)?

    Miałeś dwumiesięczny nieoprocemtowany kredyt i jeszcze uważasz, że
    naprawdę poniosłeś jakies koszty?

    > Czy sytuacja (z prawnego punktu widzenia) mocno rozni sie od sytuacji
    > w ktorej ktos daje mi 400zl a za kilka dni mowi ze sie pomylil i kaze
    > mi je oddac ?

    Rózni się trochę.

    > Pytam poniewaz jezeli zdazylo by sie cos takiego w druga strone tzn.
    > ja wplacilbym pieniadze przez pomylke na jakis inny rachunek, to czy
    > bylbym je w stanie odzyskac po 2 miesiacach ?

    To co opisujesz to nie jest w drugą stronę. W tym wypadku pieniędzy
    musiałbyś dochodzić od tego komu wpłaciłeś. Symetryczny wypadek to
    byłoby gdyby pomimo poprawnie wypełnionego przez ciebie polecenia
    przelewu bank przekazał pieniądze komuś innemu. I wtedy mógłbyś żądać
    od banku wykonania przelewu niezależnie od tego czy bank będzie mógł
    ściągnąć należność od tego kto niesłusznie dostał twoją forsę.