    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podrabiany znak towarowy i sprawa w prokuraturze
    Date: Sun, 10 May 2009 23:41:03 +0200

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:gu7fvp$trf$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Wprowadzać do obrotu na terytorium kraju/Unii nie można bez zgody
    > uprawnionego. Cywilistycznie art 153 do 155 pwp, karnistycznie oczywiście
    > 305
    > "Kto, w celu wprowadzenia do obrotu, oznacza towary (...)
    > zarejestrowanym znakiem towarowym, którego nie ma prawa używać lub
    > dokonuje obrotu towarami oznaczonymi takimi znakami..."
    > Wedle Twojego opisu: zamawiając w Azji towary (nieważne, czy oryginalne,
    > czy podrobione) bez zgody uprawnionego ze znaku, z zamiarem wprowadzenia
    > ich do obrotu, popełnia usiłowanie występku z art 305 - wprowadzenie na

    Kategorycznie nie zgodzę się z Tobą. Po pierwsze nasz inicjator wątku nie
    oznacza tych produktów, więc w ogóle art. 305 nie wchodzi w rachubę. Po
    drugie w art. 155 stoi "w szczególności", czyli jest to katalog otwarty.

    > Nie widzisz w tym przepisie zakazu wprowadzania do obrotu towarów
    > oznaczonych znakiem, którego nie ma prawa sie używać? "dokonuje obrotu
    > towarami"
    > No to ja czegoś nie rozumiem i powienienem doczytać, albo Ty powinieneś
    > doczytać.

    Ja nie widzę. Moim zdaniem przepis zabrania wprowadzania przedmiotów
    opatrzonym podrobionych znakiem towarowym.