    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podrabiany znak towarowy i sprawa w prokuraturze
    Date: Sun, 10 May 2009 23:12:11 +0200

    Robert Tomasik pisze:

    > Tam są tylko te, na które złozono wnioski.

    Tak właśnie myślałem. Czyli dochodzimy do opisanej przeze meni procedury
    ochrony wszczynanej wnioskiem do odpowiedniej krajowej Izby Celnej o
    ropoczęście działań ochronnych.

    > Ale jakiej Ty zgody wymagasz? Jeśli zamówię w hurtowni w Pekinie legalny
    > wyrób oznaczony znakiem towarowym, to mam krajowego przedstawiciela
    > marki prosić o zgodę? Na jakiej podstawie?

    Wprowadzać do obrotu na terytorium kraju/Unii nie można bez zgody
    uprawnionego. Cywilistycznie art 153 do 155 pwp, karnistycznie
    oczywiście 305

    "Kto, w celu wprowadzenia do obrotu, oznacza towary (...)
    zarejestrowanym znakiem towarowym, którego nie ma prawa używać lub
    dokonuje obrotu towarami oznaczonymi takimi znakami..."

    Wedle Twojego opisu: zamawiając w Azji towary (nieważne, czy oryginalne,
    czy podrobione) bez zgody uprawnionego ze znaku, z zamiarem wprowadzenia
    ich do obrotu, popełnia usiłowanie występku z art 305 - wprowadzenie na
    obszar celny będzie zrealizowaniem.

> [...]
    > ust. 1 stałe źródło dochodu albo dopuszcza się tego przestępstwa w
    > stosunku do towaru o znacznej wartości, podlega karze pozbawienia
    > wolności od 6 miesięcy do lat 5.
    >
    > Bądź uprzejmy w oparciu o treść zacytowanego przepisu wykazać, jakiegoż
    > to czynu zabronionego dopuszcza sie osoba zamawiająca niepodrobiony
    > towar poza UE bez zgody lokalnego przedstawiciela? Bo na moją znajomość
    > sparwy, to przepois ten z grubsza zabrania:
    > - oznaczania towarów znakami - ale tego czynu moze się dopuścić producent
    > - wprowadzania do obrotu sfałszowanych towarów.

    Nie widzisz w tym przepisie zakazu wprowadzania do obrotu towarów
    oznaczonych znakiem, którego nie ma prawa sie używać? "dokonuje obrotu
    towarami"

    No to ja czegoś nie rozumiem i powienienem doczytać, albo Ty powinieneś
    doczytać.

    > Skąd Ty bierzesz taką wykładnię? No to spokojniemożna na byle pchli targ
    > wejść i pozamykać wszystkich, bo nikt z nich nie ma uprawnień do
    > obracania tymi wszystkimi przedmiotami - idąc Twoim tokiem rozumowania.

    Oczywiście że taka jest literalna wykładnia tego przepisu po
    nowelizacji. Co więcej zrobiono to po zmianie dyrektywy o znakach, jak i
    po to , żeby rozszerzyc penalizację. Wcześniej był tylko zakaz
    wprowadzania do obrotu, obecnie jest zakaz dokonywania obrotu.
    Pewnie, że w praktyce obrona będzie szła w kierunku wykazania braku
    winy, ale literalna wykładnia tego przepisu jest w tej chwili taka a nie
    inna.

    Zobacz rozważania SN I KZP 1/2008 - w tej chwili nie widzę czy podjeto
    juz uchwałę w tej sprawie.

    Jak Ci zależy mogę jutro poszukać literatury, mam na półce, ale to już
    na prv. Jutro nie , pojutrze.

    Inna sprawa, ze ja osobiście w ogóle wyrzuciłbym przepisy karne z prawa
    znaków towarowych - dla mnie to powinno być rozstrzygane wyłącznie na
    drodze cywilnej, ale jest jak jest

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl