    From: "Depilator" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podjecie dzialalnosci gospodarczej - wpis do KRS ?
    Date: Fri, 4 Oct 2002 00:09:16 +0200

    Użytkownik "Arte" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ani9f0$d43$1@news2.tpi.pl...
    > A jesli bedzie to w formie sp. cywilnej?

    Działalnosć "w formie spólki cywilnej" to teraz działalność jednoosobowa :)
    wiem, ze brzmi dziwnie, ale sp. cyw utraciła nadana jej przez doktrynę
    podmiotowość w stos gospodarczych. Przedsiębiorcami są teraz tylko
    poszczególni wspólnicy w zakresie prowadzonej działolności ( art 2. pkt 4
    PrDzGosp o ile dobrze pamiętam ). Ciekawy jestem, ile czasu zajmie
    wyplewienie przywiązania ludzi do tej formy prowadzenia działalności.
    Dlaczego np. nie sp. jawna? Tylu ludzi pośłizgnęło sie juz na wspólnikach,
    ze rozsądnie byłoby zwrócic sie kierunku bardziej sformalizowanej formy, nie
    sądzicie?

    Depi.