    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podatek od darowizny
    Date: Tue, 10 May 2005 17:06:24 -0500

    JanuszHr wrote:

    > z ustawy nie wynika forma dokumentowania takiej darowizny i nie wynika
    > koniecznośc rejestrowani takiego aktu/ no chyba ,że jest to majątek
    > ,samochód itp - są wymagane stosowne formy oisemne- więc tutaj mysle ,że
    > "stosowane stoswne oświadczeni woli np.dziadków wyrażone powiedzmy na
    > piśmie w roku 1999 a następnie pownownie wyrażone w roku 2005 załatiwa
    > sprawę " - przecież dziadkowie kochają swoich wnuków Jeżle ma teściów to
    > należy pamiętać ,że każde z rodziców może darowć synowi po te 9 tysię i
    > darować no po 9 synowej czyli razem 36 a teraz teściowe również 36 czyli
> [...]

    oczywiście masz rację, że dokumentować jej nie musisz.

    ja mówię o czymś innym O udokumentowania faktu, że taka darowizna miała
    miejsce, na potrzeby kontroli z US.
    Jeżeli w US sie powie, że dziadek dał pieniądze rodzicom, a dziadek
    emereutrę dostaje na konto, a po przelewie śladu nie ma, to raczej US w
    darowiznę nie uwierzy.
    Chodzi, żeby wymyśleć rzeczy, które są wiarygodne.
    O teściach nie było mowy, dlatego stanąłem na 57 tyś.