    From: "Sebasto" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poczta-przesylka
    Date: Fri, 29 Aug 2003 21:47:22 +0200

    > Piszesz nie na temat. Dyskusja dotyczy przesyłki poleconej, a nie paczki,
    > nawet za pobraniem.

    Dyskusja dotyczy ginącyh przesyłek na poczcie. Jezeli chcesz zawezic temat
    musisz zacząć nowy wątek, w tym jestes tylko gosciem :)

    > A skoro już o paczkach to nie rozumiem dlaczego
    > pracownicy mieliby kraść paczki "za pobraniem bez deklaracji wartości" a
    nie
    > np. paczki bez pobrania z zadeklarowaną wartością lub paczki za pobraniem
    > zadeklarowaną wartością ;-))
    > Chyba to jest bez sensu.

    Pobranie wskazuje jednoznacznie na wartość paczki i stanowi dodatkową
    zachete dla złodzieja. Natomiast brak deklaracji wartości zmniejsza straty
    Poczty zwiazane z odszkodowaniem. Wiadomo ze jezeli gdzies wzrosna te koszty
    to ktos w koncu tym sie zainteresuje i "sprawa sie rypnie"

    > Nie siedzę i nigdy nie siedziałem :) Powiem więcej, w ogóle nie pracuję w
    > Poczcie Polskiej.
    > [już mnie to zaczyna zastanawiać, dlaczego zawsze wszyscy wmawiają mi, że
    > pracuję w PP].

    No widzisz, cos w tym jest :))

> [...]
    > przesyłanych rzeczy. Ubezpieczenie polega na tym, że ubezpieczyciel
    określa
    > wartość wypłacanego odszkodowania na podstawie oceny ryzyka. Nie obchodzi
    go
    > (albo ma niewielkie znaczenie) faktyczna wartość rzeczy. Możesz np.
    > ubezpieczyć bagaż na kwotę 1000,00 zł płacąc jakąś tam składkę np. 10,00
    zł,
    > ale równie dobrze możesz ubezpieczyć ten sam bagaż na złotych 10 000,00
    > płacąc składkę np. 100,00 zł. Nie ma tu żadnego związku fakt, że np. Twój

    Nie prawda. Własnie w ocenie ryzyka brana jest pod uwage wartosc
    ubezpieczanego przedmiotu.
    W przypadku przesyłki, Poczta nawet nie ma mozliwosci sprawdzenia czy
    deklarcja jest zgodna z prawdą.

> [...]
    > zawartości lub uszkodzeniem.
    > Przesyłka z zadeklarowaną wartością to przesyłka rejestrowana, za której
    > utratę, ubytek zawartości lub uszkodzenie operator ponosi odpowiedzialność
    do
    > wysokości wartości przesyłki podanej przez nadawcę.

    > To są zupełnie odmienne kategorie przesyłek. Żadna przesyłka z
    zadeklarowaną
    > wartością nie może być polecona, żadna przesyłka polecona nie może być
    > przesyłką z zadeklarowaną wartością. Łączy je jedno: obie są rejestrowane.
    > Natomiast zupełnie różni je technologia przyjmowania, przewozu i

    Masz racje. Jest dokładnie tak jak mowisz. Miales jakąsc sciąge czy pisałeś
    z pamięci ? :))

    Sebasto