  • Data: 2019-04-25 16:08:51
    Temat: Re: Poczta Polska :-(
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 25 kwietnia 2019 15:11:36 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    odebrania listu poleconego adresowanego do firmy, to prezes przy użyciu wynalazku
    pana Bella sprawił, że list przyniosła nam pod drzwi kierownik tej nieszczęsnej
    placówki, i to z uniżonymi przeprosinami.

    > Samo awizo powinno wystarczyć?

    Awizo do niczego nie wystarcza - nie jest ani warunkiem koniecznym (nie trzeba go
    mieć, choć ułatwia odnalezienie przesyłki - oczywiście pod warunkiem, jak jest na nim
    jej numer) ani wystarczającym (trzeba i tak pokazać dowód).
    Tutaj był jeszcze dodatkowy problem, bo list był adresowany do spółki z o.o., więc
    odebrać mógł tylko ktoś upoważniony do reprezentacji spółki (heh, przypomina mi się
    awantura, którą słyszałem w BOK innogy - gość przylazł sam załatwiać sprawę dla
    spółki, a w KRS wyraźnie wpis, że reprezentują wspólnicy łącznie i tylko łącznie -
    pani twardo, że sam nic nie załatwi, a ten grozi, że umowę z nimi rozwiąże - ciekawe,
    czy prąd ma zamiar brać z generatora ;) - zaś wydelegowany pracownik musi mieć
    pełnomocnictwo - różnica zdań była tylko w tym, że poczcie się ubzdurało (albo i
    nie), że to pełnomocnictwo musi być notarialne (200zł+VAT).

    Ogólnie polecony to jest jedno wielkie oszustwo - bo to jest "przesyłka
    rejestrowana", a wcale niekoniecznie "do rąk własnych".
    I wystarczy, że "zarejestrują", że oddali komuś, kto był akurat w lokalu albo
    wrzucili do skrzynki, bo tak sobie życzył adresat - czyli nie ten, co zapłacił...

    Podobno w santander zrezygnowali z wysyłania kart mc world poleconym, bo się ludzie
    wkurzali, że muszą iść na pocztę - też się wkurzyłem, a jak specjalnie po to, żeby
    nie chodzić po kartę dodatkową, włączyliśmy "polecony do skrzynki", to się gdzieś
    zapodziała na miesiąc.
    Poczty nic nie rusza - kazałem bankowi w reklamacji dowiedzieć się od poczty, co się
    z tym listem stało - bank w końcu na reklamację odpowiedział, że poczta mu do tej
    pory nie odpowiedziała...
    Gorzej, że mogli wylać dziecko z kąpielą - platynowe przysyłali kurierem, i to było
    niezłe, karta była na drugi dzień po zamówieniu - szybciej miałem tylko w "punkcie"
    bgż, gdzie dostałem kartę od ręki - pani ma drukarkę w szafce, karta była płaska - a
    już myślałem, że zobaczę wytłaczarkę do kart w akcji - i podobno to też zmienili na
    zwykłe listy - zobaczymy.