    From: Krzysztof kw1618 z Warszawy <u...@p...3mam.net>
    Subject: Re: Poczta Polska
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Sender: Krzysztof kw1618 z Warszawy <>
    Date: Sat, 1 Jul 2017 09:44:44 +0200

    Dnia Sun, 4 Jun 2017 12:41:54 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kiedyś zaobserwowałem listonosza, jak wkładał mi coś do skrzynki -
    > akurat przypadkowo w oknie stałem. Idę, a tam awizo. Normalnie nawet nie
    > próbował do furtki zadzwonić. Poszedłem do Urzędu i najpierw rozmawiałem
    > z kierownikiem, a później na jego prośbę odręcznie napisałem skargę, bo
    > powiedział, że bez tego nie d rady wyjaśnić, o co poszło.
    >
    > Po dwóch-trzech miesiącach dostałem odpowiedź z wyjaśnieniem. Na poczcie
    > są dwa rodzaje doręczyciele. Jedni pieszo czy rowerem to roznoszą i oni
    > doręczają listy i malutkie paczuszki, bo mają ograniczenie ciężaru
> [...]

    Mniej więcej tak to działa, listonosz paczkowy w takiej Warszawie w
    Śródmieściu ma rejon obejmujący około 8-15 rejonów pieszych listonoszy.
    Z moich informacji wiem, że niedoręczone paczki listonosz paczkowy
    dostarczał do UP przypisanego do tego adresu wraz z avizo.

    Listonosz pieszy z tego rejonu zawsze zostawia niedoręczone listy polecone
    w UP przynależnym do swojego pieszego rejonu, jeśli podczas wizyty w UP
    rejonu zastanie awiza wypisane przez paczkowego to je zabiera i roznosi w
    dniu następnym.

    awiza powtórne generuje UP rejonowy gdzie paczka jest składowana i daje
    pieszemu listonoszowi do rozniesienia.

    Listonosz pieszy w Warszawie Śródmieście zawsze wraca do UP1 na
    Świętokrzyską rozliczyć się z tego co doręczył i z tego co awizował.
    Oczywiście ten listonosz co ma rejon blisko UP1 typu Moniuszki, Jasna,
    Mazowiecka, Świętokrzyska Królewska, Grzybowska dla tych ulic UP1 jest
    urzędem oddawczym

    --
    Krzysztof kw1618 [Warszawa - Ursynów]
    https://grupy.3mam.net/