  • Data: 2002-07-13 22:37:04
    Temat: Re: Po nabyciu spadku.
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <f...@p...onet.pl> wrote in message
    news:727a.00000999.3d2f810a@newsgate.onet.pl...
    > W sumie to ja mam podobny przypadek ale jeśliby osoby uprawnione zrzekły
    sie
    > prawa do spadku to też musi być przeprowadzone postępowanie spadkowe???
    1)Zrzekly sie przed smiercia spadkodawcy?
    To nie jest najlepszy pomysl, bo w swietle polskiego prawa nie mozna sie
    zrzec praw do spadku na czyjas rzecz. (Taka instytucja istniala przed wojna,
    pozniej z niej zrezygnowano, a szkoda). Mozna sie ich zrzec tylko po prostu.
    Przyczyna sie nie liczy. Oznacza to, ze jesli przypadkiem osoba, ktorej
    chcecie spadek w przyszlosci oddac np. zginie w wypadku, to spadek nie wraca
    do was. Dziedziczy Skarb Panstwa, a Wy nie mozecie nic zrobic.
    2)Sprawa spadkowa przeprowadzana jest zawsze. Ale spadkobiercy moga sie na
    sprawie spadkowej, albo u notariusza, przed sprawa, zrzec spadku.
    Pozdrawiam,
    Marta Wieszczycka