eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPlatny przedlad gwarancyjny › Re: Platny przedlad gwarancyjny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!not-f
    or-mail
    From: "Grzegorz Stokwisz" <m...@w...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Platny przedlad gwarancyjny
    Date: Sun, 21 Sep 2003 10:48:52 +0200
    Organization: Pro Futuro
    Lines: 50
    Message-ID: <bkjohv$q53$1@opal.futuro.pl>
    References: <bkjnuu$s1d$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: siec.blue.net.pl
    X-Trace: opal.futuro.pl 1064134015 26787 62.233.158.202 (21 Sep 2003 08:46:55 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 21 Sep 2003 08:46:55 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:165715
    [ ukryj nagłówki ]


    Uzytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisal w wiadomosci
    news:bkjnuu$s1d$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Jakis czas temu kupilem rower f-my Giant.
    > Jednym z warunkow gwarancji jest zgloszenie sie w ciagu miesiaca do
    serwisu
    > w celu przeprowadzenia przegladu gwarancyjnego.
    >
    > Rower oddalem, a teraz zauwazylem ze na kwitku jest "przewidywany koszt
    > uslugi - 25zl".
    >
    > Czy serwis ma prawo brac pieniadze za wykonanie obowiazkowego przegladu
    > (brak przegladu powoduje utrate gwarancji)?
    >
    > Wydaje mi sie ze sprzedawca ma obowiazek udzielic mi 12mies gwarancji na
    > zakupiony towar i to 12mies gwarancji jest wliczone w cene. I jezeli wzywa
    > mnie na przeglad to nie moze zadac za przeglad oplaty.
    >
    > Przeciez rownie dobrze kazdy nieuczciwy sprzedawca mogl by zarzadac
    > stawienia sie na przeglad w czasie 2 dni i pobierac oplate w wysokosci 10x
    > cena zakupu.
    >
    >

    W zasadzie to jest tak: jesli podpisujesz taka karte gwarancyjna, gdzie jest
    napisane "przeglad platny" to zgadzasz sie na takie wrunki gwarancji.
    Natomiast jesli olejesz, co IMHO jest wlasciwym zachowaniem z punktu
    widzenia i KC i nowej ustawy o sprzedazy konsumenckiej to zaczna sie
    problemy. W mysl tych przepisow, sprzedawca musi udzielic gwarancji na rzecz
    w terminie 24 miesiecy i nie ma prawa zadac zadnych pieniedzy za wykonanie
    twojego prawa. Ale, wracajac do naszej chorej rzeczywistosci serwis/sklep
    odmowi Ci naprawy, bo "nie dokonales platnego przegladu". Co zostaje. Droga
    sadowa, wymuszenie na niej naprawy, lub zwrot pieniedzy (to juz sad
    zadecyduje). Wiadomo jak w Posce dzialaja sady.

    <daydreaming mode on>

    Gdyby w Polsce stworzono szybkie sady konsumecie rozsadzajace tylko takie
    prosciutkie, udokumentowane przypadki, poziom sprzedazy i serwsu skoczylby
    dramatycznie w gore... Dzis pozew, za tydzien wyrok...

    <daydreaming mode off>


    ---
    Outgoing mail is certified Virus Free.
    Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
    Version: 6.0.520 / Virus Database: 318 - Release Date: 2003-09-18


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1