    From: FatMan <f...@p...onet.eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Plagiat - brak reakcji prawdziwego autora
    Date: Wed, 07 May 2008 10:31:50 +0200

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "FatMan" <f...@p...onet.eu> napisał
    >
    > Wygląda to na niedbałe lub nieumiejętne cytowanie. Przy braku
    > zainteresowania pierwszego autora trzeba się zastanowić czy nie będzie to
    > niska szkodliwość społeczne czynu, ale nie znam praktyki w tym względzie.

    W tym samej książce są inne opowiadanie (przepisane żywcem) autorstwa
    nieżyjącej już osoby. Jej rodziny (synów) nikt nie pytał o zgodę. A
    nawet gdyby to przepisać całe opowiadanie (są bardzo drobne zmiany) ?
    Ponadto 'plagiator' w publicznych szkołach promując książkę, opowiada
    jak to przygotowywał się, jeździł po ludziach i zbierał historie, które
    defacto są przepisane lub ewidentnie przerobione z innych dzieł.

    Autor oryginalnego tekstu, nie ma środków na prawnika, stąd moje
    pytanie, jak można kolesiowi pokazać, że takich rzeczy się nie robi.