    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Płacenie drobniakami
    Date: Mon, 22 Oct 2007 15:05:16 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > Jest IMO wystarczającym powodem, aby odmówić wykonania umowy.
    > Mimo uprzedniego wyrażenia oferty i mimo przyjęcia jej przez klienta.
    > Powód? - umowa nieważna.
    >
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
    > +++
    > Art. 58
    > § 1. Czynnoœć prawna sprzeczna z ustawš albo majšca na celu obejœcie
    > ustawy jest nieważna [...]
    > ---
    [...]
    > A przepis art.111.3 zainteresowani mogą sobie obejrzeć sami:

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    > ...polecam nacisk na końcowe słowa:
    > "podatnik nie może dokonywać sprzedaży"
    > :)

    Przyznam się szczerze że nigdy nie patrzyłem na to z tej strony. Mam jednak
    wątpliwości ....

    Twoja interpretacja wygląda na zgodną z literą, ale co do ducha, wyobraź
    sobie taką sytuację:
    - otwieram jakiś sklepik, montuję kasę, czekam aż kasa się zepsuje.
    - prowadzę dalej sprzedaż i ... nie muszę płacić od niej podatków. Bo
    przecież nie ma sprzedaży ;). W myśl Art 111.3 VAT nie mogę dokonywać
    sprzedaży, więc w myśl Art 58 KC umowy są nieważne. Nie ma umowy - nie ma
    sprzedaży - nie ma podatku.

    Do tego prowadzi twoja interpretacja, i dlatego myślę że w jak rozpatrzyć ją
    w świetle art 5. konstytucji będzie ona nieprawidłowa ;)

    p. m.