  • Data: 2007-10-16 21:06:33
    Temat: Re: Płacenie drobniakami
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > A jest na to podstawa prawna? Bo mnie się obiło o uszy, że właśnie bilon
    > nie jest. Ale mogłem to "w maglu" usłyszeć.

    Podstawa prawna jest taka, że brak jest podstawy prawnej
    umożliwiającej odmowę przyjęcia drobnych. I skoro ktoś jest zobowiązany
    do przeprowadzenia transakcji (np. sprzedawca nie może odmówić sprzedaży
    towaru pod karą z kodeksu wykroczeń), to nawet jednogroszówki są prawnym
    środkiem płatniczym i nie można uchylić się od ich przyjęcia (w
    przeciwieństwie np. do weksli, złota itp.)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz