    From: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pies i sasiad
    Date: Sun, 27 Jul 2003 09:26:34 +0000 (UTC)

    Użytkownik Myszka07 <e...@p...onet.pl> napisał:

    > No sorry. ale ci ludzie za plotem sami go zaczepiaja!!!!

    Nie krzycz ;) Jesteś pewna, że zaczepiają? Bo akurat z doświadczenia
    wiem, że wiele psów szczeka na przechodniów nawet, jeśli tamci nie
    spojrzą w ich stronę. Jest to dosyć irytujące, szczególnie w koloniach
    domków z ogródkami. Wiem, bo przez dłuższy czas mieszkałem w takiej
    okolicy, i niezależnie od tego, o której godzinie szedłem (również po 22 ;P),
    wiele psów podbiegało do ogrodzenia i szczekało na mnie, gdy przechodziłem
    chodnikiem obok. Niektóre nawet wyczekiwały do ostatniej chwili i szczekały
    dopiero, kiedy byłem tuż obok nich.
    A przecież można wychować psa inaczej. Widywałem takie psy, które nie szczekały
    na przechodniów - chyba, że ktoś wchodził na teren chroniony przez psa sam,
    a nie w towarzystwie właściciela. Na osoby idące po drugiej stronie płotu
    nie zwracały uwagi, albo tylko je obserwowały. Więc jest to możliwe. Tylko
    trzeba psa wyszkolić.

    Pozdrawiam,
    Gerard