    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pieczątka na fakturze VAT...
    Date: Fri, 14 Dec 2007 23:07:57 +0100

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 14 grudzień 2007 20:04
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fjujur$884$1@news.onet.pl>):

    > Nie, taki odcisk pieczęci nie stanowi dowodu.

    Żadnego? Hm.... Sąd bierze pod uwagę poszlaki, a nie bierze takich rzeczy?

    > Póki co w naszym
    > systemie prawnym faksymile (czyli odcisk pieczęci z podpisem) nie może
    > stanowić dowodu oświadczenia woli.

    No tak, ale dowód czego innego może może.

    > Nie mają prawa żądać faktury z pieczątką, ponieważ pieczątka nie jest
    > elementem koniecznym na fakturze.

    Ale parę razy tu podnoszono, że gwarancja jest dobrowolna, więc gwarant może
    mieć takie warunki.

    > Żartobliwie klient mógłby odpowiedzieć: proszę poczekać 5 minut,
    > skoczę do "express-pieczątki" i zaraz przyniosę. A faktycznie to w
    > takiej sytuacji należy oddać sprzęt do naprawy i nie przejmować się
    > żądaniami serwisu.

    A serwis może odmówić albo przyjąć i zweryfikować jednak fakturę u wystawcy
    itp.

    > I jeszcze mam pytanie: o ile wzrasta stopień trudności sfałszowania?
    > O 15zł, jeśli ktoś chce wyrobić pieczątkę?

    No wiesz, trzeba ją jeszcze zaprojektować, a przeciętny wordoklikacz se może
    nie poradzić. Trzeba zamówić, poczekać, odebrać. Można trafić na uczciwego
    pieczątkarza, który jednak zgłosi oszustwo albo policji albo
    przedsiębiorcy, którego próbujemy wyciulać. Zawsze to jakaś bariera. Pewnie
    nie dla przekrętów za milion, ale mówimy o takim codziennym życiu.

    > Czy może o 0zł, jeśli ktoś
    > chce wydrukować pieczątkę na drukarce?

    Nie bardzo czaję jak chcesz wydrukować pieczątkę....

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl