  • Data: 2010-11-02 01:44:11
    Temat: Re: Pieczatka firmy jednoosobowej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 1 Nov 2010, SDD wrote:

    > Użytkownik "KK" <n...@i...com> napisał w wiadomości

    > Ale prawdziwa nazwa Twojej firmy to $NAZWA $Imie $nazwisko, przy czym $NAZWY
    > w obiegu urzedowym mozesz nie podawac wogole.

    Dla porządku protestuję:
    - przeciwko używaniu określenia "nazwa firmy". Firma to *jest* nazwa,
    tym samym "nazwa firmy" to pleonazm :)
    - w wielu miejscach faktycznie nie jest wymagane podawanie "pełnej firmy"
    (w szczególności - na fakturach VAT), nie umniejsza to faktu, że
    opcjonalność dotyczy *tylko* zadeklarowania "innego dowolnie wybranego
    określenia", ale (owa opcjonalność) nie dotyczy już *używania* go
    po zarejestrowaniu w miejscach w których jest wymagane! (acz jak
    poprzednio, nie wszędzie jest wymagane).

    > Dla urzedow, prawa, itp. jestes nadal tylko i wylacznie Ty jako $imie
    > $nazwisko
    >
    > Np. na PIT-ach,

    Naciągasz.
    PITy VATy i inne ZUSy określone są dla "podatnika" i "ubezpieczyciela",
    tudzież "płatnika" i "ubezpieczającego" - faktycznie, tam *firma*
    potrzebna nie jest.
    Przykład jest zły :)
    Poproszę o przykład miejsca, w którym *prawo* nakazuje podanie firmy... :D

    pzdr, Gotfryd