  • Date: Sat, 28 Oct 2006 19:23:38 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pełnomocnictwo pocztowe

    On 2006-10-28 00:03, Wojciech Skorupski wrote:

    > Nie jest przestępstwem, chyba że córka podaje się za matkę. Posiadanie
    > przy sobie czyjegoś dokumentu tożsamości nie nosi znamion przestępstwa.
    > Okazanie dowodu dla podkreślenia faktu umocowania (domyślnego, ustnego
    > pełnomocnictwa) jest jedynie głupotą a nie przestępstwem.

    Moim zdanie okazanie cudzego dowodu osobistego jest posługiwaniem się nim.
    Sjp: posłużyć się -- posługiwać się
    1."użyć czegoś jako środka do osiągnięcia jakiegoś celu lub jako pomocy
    przy jakiejś czynności"

    Gdyby ustawodawca chciał spenalizować wyłącznie podawanie się za inną
    osobę przy pomocy dowodu osobistego inaczej sformułowałby przepis.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do