  • 11. Data: 2005-04-15 07:12:51
    Temat: Re: Pełnomocnictwo do prowadzenia firmy
    Od: "Makro" <m...@1...com.tw>

    > Obawiam się, że jak wspominałem wyżej nie wpiszą Ci do zaświadczenia
    danych
    > pełnomocnika (choć nie wiem dlaczego). Gdyby wpisywali to nie byłoby tej
    > całej kołomyi. Więc najpierw wpis i z zaświadczeniem o wpisie do
    notariusza.

    no ale jak wrócę od notariusza do urząd skasuje mnie na 50zł - bo to będzie
    chyba uznane jako zmianę we wpisie?

    pozdrawiam

    Makro

  • 12. Data: 2005-04-15 07:23:52
    Od: " b" <b...@N...gazeta.pl>

    Makro <m...@1...com.tw> napisał(a):

    > no ale jak wrócę od notariusza do urząd skasuje mnie na 50zł - bo to będzie
    > chyba uznane jako zmianę we wpisie?

    Niewątpliwie. Tyle, że z tego co wiem nikt pełnomocnictwa notarialnego nie
    wpisuje do ewidencji. Po prostu okazuje się nim i wypisem z działalności, że
    taką to a taką firmę reprezentuje.
    Poza tym jak już wspominałem urzędnicy robią kłopoty z wpisaniem pełnomocnika
    do ewidencji - w mojej wsi np. nie ma przy zgłaszaniu do ewidencji wogóle
    takich druków, gdzie można by było wpisać pełnomocnika. Natomiast dlaczego
    tak jest i co było przyczyną zmiany (bo jeszcze ze dwa lata nazad takowe
    były) - tego nie wiem.

    regards

  • 13. Data: 2005-04-15 13:40:57
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    b napisał(a):

> [...]
    > całej kołomyi. Więc najpierw wpis i z zaświadczeniem o wpisie do notariusza.

    nie wpisuja bo nie ma ku temu podstawy prawnej (art. 6 kpa)
    podstawa bedzie od 1.01.2006 :) - wchodzace w zycie przepisy o swobodzie
    dzialalnosci gospodarczej w zakresie dotyczacym Ewidencji Dzialalnosci
    Gospadarczej.

    IMHO "jednoosobowy" przedsiebiorca nie moze udzielic prokury. Kc mu
    zabrania* :>

    pozdr.

    m.

    * tylko tyle napisze, zeby bylo sie o co klocic.

  • 14. Data: 2005-04-15 13:44:07
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    Goomich napisał(a):

    > Nie tylko.

    Nie tylko, a ja sie uprę, że tylko.

    > Art. 109 1 KC
    > § 1 Prokura jest pełnomocnictwem udzielonym przez przedsiębiorcę
    > podlegającego obowiązkowi wpisu do rejestru przedsiębiorców

    zapamiętajmy - rejestru przedsiębiorców.

    > Art. 14. 1. Przedsiębiorca może podjąć działalność gospodarczą po
    > uzyskaniu wpisu do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym
    > albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, zwanej dalej "ewidencją".
    > Spółka kapitałowa w organizacji może podjąć działalność gospodarczą przed
    > uzyskaniem wpisu do rejestru przedsiębiorców.
    > 2. Wpisowi do ewidencji podlegają przedsiębiorcy będący osobami
    > fizycznymi. Zasady wpisu do rejestru przedsiębiorców określają odrębne
    > przepisy.

    no i wygląda na to, że przedsiębiorcy podlegają obowiązkowi wpisu do
    rejestru przedsiębiorców albo ewidencji.

    A o czym mowi k.c. w przepisach o prokurze?

    Dodatkowo - przepisy ustawy o swobodzie, nie przewiduja wpisywania
    prokury do ewidencji - mowa jest tylko o pelnomocnikach. Niby prokura to
    pelnomocnictwo, ale jednak ...

    milego weekendu

    m.

  • 15. Data: 2005-04-15 14:19:57
    Od: mad <g...@g...pl>

    On Fri, 15 Apr 2005 15:44:07 +0200, stern <s...@f...i.d.p.l>
    wrote:

    >Nie tylko, a ja sie uprę, że tylko.

    nie masz racji osoba fizyczna bedaca przedsiebiorca tez moze udzielic
    prokury co wiecej nie musi miec pelnej zdolnosci do czynnosci prawnych

    nie jestem wariatem jestem samolotem

  • 16. Data: 2005-04-15 17:18:51
    Od: "Makro" <m...@1...com.tw>

    " b" <b...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > wpisuje do ewidencji. Po prostu okazuje się nim i wypisem z działalności,

    a czy taki wpis w ewidencji jest konieczny ? może wystarczy samo
    poświadczone notarialnie pełnomocnictwo dp prowadzenie spraw firmy?

    pozdrawiam

    Makro

  • 17. Data: 2005-04-16 03:47:26
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    mad napisał(a):

    > nie masz racji osoba fizyczna bedaca przedsiebiorca tez moze udzielic
    > prokury co wiecej nie musi miec pelnej zdolnosci do czynnosci prawnych

    a do jakiego rejestru przedsiębiorców są wpisywane osoby fizyczne
    prowadzace jednoosobowo dzialalnosc gospodarczą?

    Przegapilem jakas nowelę?