    From: "Przemek " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pełnomocnictwo - IKE i inne
    Date: Mon, 31 Dec 2007 10:45:38 +0000 (UTC)

    Krzysiek <S...@g...com> napisał(a):

    > Glownie to mnie wlasnie sklonilo zeby cos napisac, bo doradzic to
    > raczej nie moge; dlaczego nie otworzysz IKE czy dowolnego konta
    > inwestycyjnego na siebie? Moi znajomi otworzyli dziecku takie konto,
    > pieniadze beda dla niej dostepne po ukonczeniu 18 lat, cala papierkowa
    > biurokracja tez idzie do nich. Nie jestem pewien czy z IKE mozna latwo
    > zrobic tak samo; ale mysle ze latwiej niz pelnomocnictwo notarialne.
    >
    > Pozdrawiam,
    > K.

    No dobrze, ale to chyba nie zadziała w tym przypadku. Rodzice dzieci
    niepełnoletnich są ich przedstawicielami ustawowymi. Ja, aby być
    przedstawicielem mojej mamy potrzebuję pełnomocnictwa. Tak to chyba działa -
    przynajmniej tak rozumiem przepisy k.c. w zakresie przedstawicielstwa.

    Gdybym otworzył IKE na moje nazwisko, to byłoby to traktowane jako moje IKE.
    Ma to określone konsekwencje - IKE można mieć tylko jedno w ciągu całego
    życia. Gdybym wiec wypłacił pieniądze w czasie, gdy moja mama przejdzie na
    emeryturę, nie mógłbym już założyć kolejnego IKE rzeczywiscie "dla siebie".

    Poniewaz zalezy mi na tym, by wszystko poszlo sprawnie i bez najmniejszych
    problemow (pisalem, ze mieszkam dosc daleko od miejsca zamieszkania mojej mamy
    i w razie problemow musialbym przyjechac do domu, co raczej w ogole nie
    wchodzi w gre) dlatego sadzilem, ze pelnomocnictwo w postaci aktu notarialnego
    powinno rozwiazac ten problem. Ale nigdy z uslug notariusza nie korzystalem i
    nie wiem z jakimi wydatkami moze sie to wiazac...

    A cala sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana. Chcialbym tez miec
    mozliwosc zalozenia rachunku bankowego w imieniu mojej mamy. Sam rachunek do
    niczego nie jest mi potrzebny, ale tylko wtedy bede mial podglad stanu
    rejestru w funduszu w ramach IKE przez internet... Nie wiem, czy to cos
    zmienia jesli chodzi o zakres pelnomocnictwa...

    Pozdrawiam,
    Sam.