  • 11. Data: 2005-02-25 20:28:11
    Temat: Re: Pechowy zyrant..sprawa raczej beznadziejna?
    Od: "Subversor" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    news:cvnsjo$lug$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Subversor" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:cvmot0$ims$1@news.onet.pl...

    [....]

    Wow, dziekuje za tak wyczerpujaca odpowiedz dalo mi to jakies wskazowki :)

    Pozdrwiam i jeszcze raz dziekuje
    Subversor

  • 12. Data: 2005-02-26 18:48:33
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Mialem nie tak dawno podobna przygode ze skokiem i chcialbym podzielic sie z
    grupowiczami tym co ustalilem i odniesc do tych niescislosci ktore biegaja
    po postach. Nie chodzi mi o pouczanie ale o pewien stan faktyczny:

    1. SKOK to nie bank lecz Spółdzielcza Kasa Oszczednosciowo Kredytowa. Nie
    obowiazuje jego prawo bankowe.
    2. W momencie zwloki w splacie kredytu SKOK nie zawiadamia o powstaniu
    zadluzenia ani poreczycieli ani pozyczkobiorcy
    3. Od powstalego zadluzenia naliczane sa odsetki umowne w wysokosci 80 % w
    skali roku.
    4. Nawet gdy splacasz kolejne raty a powstanie chocby grosz zadluzenia kazda
    kolejna kwota wplacona do SKOK nie powoduje umniejszenia zadluzenia lecz
    jest ksiegowana na rachunku technicznym ( dla informacji rachunek techniczny
    to nic innego jak smietnik kazdego kazdego konta...tam wprowadza sie kwoty z
    ktorymi nie wiadomo co zrobic w normalnych firmach, a w SKOK-u wstawia sie
    tam srodki z wplat przeterminowanych). Zapytalby ktos po co ... odpowiedz
    jest prosta...do czasu splaty calosci zadluzenia naliczaja te lichwiarskie
    odsetki od calosci kwoty
    5. SKOK nie wysyla w zasadzie wezwan. Jedyne ktore otrzymalem po ok roku od
    powstania zadluzenia to wypowiedzenie kredytu sprzed 11 miesiecy.
    6. Robia sprawe w postepowaniu nakazowym ... jesli nie otrzymales decyzji z
    sadu to biegusiem pismo piszesz do sadu wniosek o przywrocenie terminu i o
    uchylenie tytułu wykonawczego dowodzac wlasnie faktem nieotrzymania od Sadu
    wymaganych prawem dokumentow. Ja mialem szczesice widac bo wyrok dostalem i
    sprzeciw zrobilem.:)
    7. Proby negocjacji ze Skokiem to inna bajka... na twarz owszem, na papier
    nie dostaniesz ugody.
    8. Umowa jest tak skonstruowana, ze jesli powstanie zadluzenie to po
    pierwsze wypowiada sie umowe a po drugie jesli nie nadgonisz zadluzenia to
    ugotuja cie terminem wygasniecia umowy rownym z terminem splaty ostatniej
    raty.

    Robert Tomasik slusznie zauwazyl, ze nie otrzymales zawiadomienia ... no ale
    SKOK powoluje na swiadka jakiegos zalosnego kierownika oddzialu i jego
    sekretarke ktorzy zgodnie twierdza o ustnym poinformowaniu ciebie o
    zadluzeniu.(mnie to nie spotkalo ale kilku kolegow to przerabialo.

    Pozdrawiam Maver

  • 13. Data: 2005-02-26 19:03:17
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maverick31 napisał(a):
    > 1. SKOK to nie bank lecz Spółdzielcza Kasa Oszczednosciowo Kredytowa. Nie
    > obowiazuje jego prawo bankowe.

    prawo bankowe nie, ustawa o kredycie konsumenckim (choć ze względu na
    datę zawarcia umowy nie w tym przypadku) i kodeks cywilny tak

    > 2. W momencie zwloki w splacie kredytu SKOK nie zawiadamia o powstaniu
    > zadluzenia ani poreczycieli ani pozyczkobiorcy

    jeśli przewidzieli to w umowie...

    > 3. Od powstalego zadluzenia naliczane sa odsetki umowne w wysokosci 80 % w
    > skali roku.

    teraz częściej już 40% ;)

> [...]
    > jest prosta...do czasu splaty calosci zadluzenia naliczaja te lichwiarskie

    ciekawa praktyka...

    > 6. Robia sprawe w postepowaniu nakazowym ...

    upominawczym raczej

    KG

  • 14. Data: 2005-02-26 19:11:03
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > jeśli przewidzieli to w umowie...

    nie przewidzieli

    odpowiedz

    > ciekawa praktyka...

    Niestety bardzo kosztowna :( i niezgodna z K.C.

    > upominawczym raczej

    Zgadza sie ... pomylilem sie to byl Nakaz zaplaty w postepowaniu
    upominawczym.

    Byl kiedys dosc pokazny cykl artykulow w Polityce jesli ktos jest
    zainteresowany to podaje link

    http://polityka.onet.pl/162,1202869,1,0,2480-2004-47
    ,artykul.html

    Pozdrawiam Maver

  • 15. Data: 2005-02-26 19:33:06
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maverick31 napisał(a):
    > nie przewidzieli

    też się nie dziwię... standard :(
    najgorsze że duża część klientów jak już dostanie nakaz, to albo go nie
    odbierze, albo wyrzuci do kosza, albo nagle zacznie jakieś ustne
    ustalenia, negocjacje...

    KG

  • 16. Data: 2005-02-26 19:39:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sekretarke ktorzy zgodnie twierdza o ustnym poinformowaniu ciebie o
    > zadluzeniu.(mnie to nie spotkalo ale kilku kolegow to przerabialo.

    Dziwna praktyka. Niedoinformowanie poręczyciela o zadłużeniu z powodu
    nieznajomości adresu, to jeszcze w sądzie przejdzie. Ale skoro z gościem
    rozmawiali, to mieli możliwość doręczyć mu owo powiadomienie przecież.

    Po za tym można przed sądem takie zeznanie obalić choćby pytaniem, w jaki
    sposób ustalili tożsamość rozmawiającego. może to był jego brat, albo ktoś
    inny. No i kiedy to dokładnie było. Przesłuchiwani w charakterze świadka
    albo zasłonią się niepamięcią, a to podważy również ich zeznanie o samej
    informacji, albo będą musieli zaryzykować ewentualną odpowiedzialność karną,
    gdyby się okazało, że gość ma alibi na chwilę, którą podają.

  • 17. Data: 2005-02-27 10:15:19
    Od: "Subversor" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    [..]
    > 1. SKOK to nie bank lecz Spółdzielcza Kasa Oszczednosciowo Kredytowa. >Nie
    obowiazuje jego prawo bankowe.

    hm.. przyjalem :) rozumiem ze to gorzej dla mnie..

    > 2. W momencie zwloki w splacie kredytu SKOK nie zawiadamia o powstaniu
    > zadluzenia ani poreczycieli ani pozyczkobiorcy

    Nie powiadamia czyli nie musi?

    > 3. Od powstalego zadluzenia naliczane sa odsetki umowne w wysokosci 80 % w
    > skali roku.

    duzo ;)

> [...]
    > jest prosta...do czasu splaty calosci zadluzenia naliczaja te lichwiarskie

    hm...Nie wydaje mi sie to prawidlowe za bardzo... no ale nie wiem

    > 5. SKOK nie wysyla w zasadzie wezwan. Jedyne ktore otrzymalem po ok roku
    od
    > powstania zadluzenia to wypowiedzenie kredytu sprzed 11 miesiecy.

    To prawie jak ja gdyby nie to ze adres zmienilem i ze ponadto wysylali nawet
    na bledny adres.

> [...]
    Sadu
    > wymaganych prawem dokumentow. Ja mialem szczesice widac bo wyrok dostalem

    Nie bardzo zruzmialem. co w efekcie mi to da?

    [..]

> [...]
    > sekretarke ktorzy zgodnie twierdza o ustnym poinformowaniu ciebie o
    > zadluzeniu.(mnie to nie spotkalo ale kilku kolegow to przerabialo.

    eee, no nie sadze zeby do takiej wersji doszlo..

    Pozdrawiam
    Subversor

  • 18. Data: 2005-02-27 11:24:01
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    >Nie
    > obowiazuje jego prawo bankowe.
    >
    > hm.. przyjalem :) rozumiem ze to gorzej dla mnie..

    Oj tak ... prawo bankowe ustala reguly i zasady ktore nie obowiazuja SKOKU.

    > Nie powiadamia czyli nie musi?

    Musi. Gdy interweniowalem to mi taka gwiazda powiedziala, ze nie przylozylem
    sie i nie wytkazalem zainteresowania tym czy pozyczkobiorca placi. Az sie
    przy okienku skrecilem ze smiechu jak to uslyszalem i poprosilem aby
    napisala na pismie ... niestety odmowila.

    > kazda
    > techniczny
    odpowiedz

    > hm...Nie wydaje mi sie to prawidlowe za bardzo... no ale nie wiem

    No nie jest to prawidlowe w mysl K.C. Oni bazuja na niewiedzy ludzi niemniej
    dopiero jak ich prawnika pismami podgrzalem to otrzymalem korekty 4 w ciagu
    3 miesiecy bo bledow narobili i oczywiscie kasy za kwitek chcieli :). Na
    koniec i tak musialem sie drapac o potwierdzenie splaty z wyszczegolnieniem
    poszczegolnych splat. Nie dosc, ze nie uwzglednili czesci splaty w tym
    pismie to ostatecznie chcieli jeszcze koszty pelnomocnika i odsetki co im
    skutecznie wybilem z lepetyn.

    > Nie bardzo zruzmialem. co w efekcie mi to da?

    Prawo do predstawienia swoich racji, zatrzymania egzekucji i wyjasnienia
    sobie wzajemnie co to jest prawo i ze nalezy przestrzegac. Niemniej po 2
    latach u mnie chodzilo o 160 % od kwoty pozyczki czyli od 10000 + odsetki o
    ktorych pisalem bo te jekos dziwnie sie kumulowac zaczely pomimo wplacania
    kolejnych kwot.

    Pozdrawiam Maver