eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Państwo urzeczywstniające zasady sprawiedliwości społecznej" - ale jestem wpieklony :[ wrrr.... › Re: "Państwo urzeczywstniające zasady sprawiedliwości społecznej" - ale jestem wpieklony :[ wrrr....
    From: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Państwo urzeczywstniające zasady sprawiedliwości społecznej" - ale
    jestem wpieklony :[ wrrr....
    Date: Wed, 20 Jun 2007 16:22:42 +0200

    Przemek Lipski pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli komornik jest legalnie złodziejem?? Bierze od A+ pieniądze, które nie
    > są własnością A+. Oczywiście ma prawo nie wiedziec że to nie są pieniądze
    > A+, ale jak się o tym dowiaduje, to ma to w dupie. Czyli jakby A+ ukradł B
    > samochód to komornik go zabiera i już jets on dla B bezpowrotnie stracony,
    > bo komornika nie obchodzi czyj to był samochów...

    Samochód to rzecz oznaczona co do sztuki i wiadomo do kogo należy.
    Ponadto "przelanie" czy fizyczne przekazanie fizyczne samochodu co do
    zasady nie oznacza zmiany właściciela. Natomiast pieniądze należą do tej
    osoby, u której się znajdują, jeśli ich posiadanie nie jest wynikiem
    przestępstwa.

    Nawet omyłkowe przelanie komuś pieniędzy jest ważne prawnie. Spółka
    A+ była włascicielem tych pieniędzy i komornik mógł je zająć. Nie jest
    to kradzież. Firma B ma roszczenie do firmy A+ na zasadzie
    bezpodstawnego wzbogacenia.

    > Żartujesz?? To jest jawne złodziejstwo ze strony komornika. Dziękuję za
    > takie prawo.

    Ja też dziękuję za takie prawo, ale bez ironii.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz