  • 1. Data: 2008-02-22 11:34:02
    Temat: PROVIDENT i wysyłanie reklamy na telefony komorkowe
    Od: Kuba Sk-ce <m...@t...p>

    Dostalem wczoraj reklame na telefon komorkowy z PROVIDENTU.
    Czy maja prawo wysylac tego typu "SPAM" bez zgody wlasciciela telefonu??
    dodam ze nigdy nie korzystalem z ich uslug i tym bardziej dziwne ze cos
    takiego dostalem.

  • 2. Data: 2008-02-22 11:34:58
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Kuba Sk-ce pisze:
> [...]
    > Czy maja prawo wysylac tego typu "SPAM" bez zgody wlasciciela telefonu??
    > dodam ze nigdy nie korzystalem z ich uslug i tym bardziej dziwne ze cos

    Mogli sobie kupić taką usługę u kogoś komu dałeś zgodę na reklamy ;)
    (jakieś wapstery czy inne wynalazki typu wróżby, audiotele)

    --
    k.

  • 3. Data: 2008-02-22 11:50:12
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > (jakieś wapstery czy inne wynalazki typu wróżby, audiotele)

    ...lub telefon w promocji

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 4. Data: 2008-02-22 11:51:26
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "rezist.com" <r...@s...us> napisał
    > ...lub telefon w promocji

    ...lub konto netowe bramki sms

  • 5. Data: 2008-02-22 12:23:14
    Od: Azja <s...@w...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "rezist.com" <r...@s...us> napisał
    >
    > ...lub konto netowe bramki sms

    ... lub słali pętlą po kolejnych numerach :)

    --
    Azja

  • 6. Data: 2008-02-22 12:24:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Azja" <s...@w...pl>
    napisał
    > ... lub słali pętlą po kolejnych numerach :)

    A czy to nie są dane handlowe przesyłane drogą elektroniczną? Bez zgody -
    zabronione.

  • 7. Data: 2008-02-22 12:53:08
    Od: Kuba Sk-ce <m...@t...p>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "Azja" <s...@w...pl>
    > napisał
    >
    > A czy to nie są dane handlowe przesyłane drogą elektroniczną? Bez zgody -
    > zabronione.

    jezeli nie mialem z nimi nic wspolnego to jakim prawem?
    jest na to jakis artykul?

  • 8. Data: 2008-02-22 13:06:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Kuba Sk-ce" <m...@t...p> napisał
    gj9$r8k$...@i...gazeta.pl
    > jezeli nie mialem z nimi nic wspolnego to jakim prawem?
    > jest na to jakis artykul?

    Ustwa o świadczeniu usług drogą elektorniczną zdaje się.
    Tyle, że nie wiem czy zawsze ma zastosowanie. Powszechne jest generowanie
    losowych numerów w telesprzedaży i rozmowy z klientami.

  • 9. Data: 2008-02-22 13:24:10
    Od: Kuba Sk-ce <m...@t...p>

    > Ustwa o świadczeniu usług drogą elektorniczną zdaje się.
    > Tyle, że nie wiem czy zawsze ma zastosowanie. Powszechne jest generowanie
    > losowych numerów w telesprzedaży i rozmowy z klientami.

    Przypuśćmy, ze firma X, ktorej pozwolilem na tego typu reklame,
    sprzedala moj numer PROVIDENTOWI, bez mojej wiedzy i zgody. Tu chyba
    działa ustawa o ochronie danych osobowych, prawda?

  • 10. Data: 2008-02-22 13:27:37
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

> [...]
    > moj numer PROVIDENTOWI, bez mojej wiedzy i zgody. Tu chyba działa ustawa o

    1. Zależy, czy przyjmiemy, iż numer identyfikuje jednoznacznie osobę bez
    nadmiernych kosztów.
    2. Mogłeś wyrazić na przetwarzanie i przekazywanie danych.
    3. Inne firmy mogą działać poprzez firmę, dla której wyraziłeś zgodę.