    From: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [PORD] - znak P-21
    Date: Thu, 16 Jun 2011 21:06:21 +0200

    Dnia 2011-06-16 20:55, 'Tom N' stwierdził, że:

    > Nie, to Ty wskaz podstawę prawną, że akurat znaki P-21 i D-44 się
    > uzupełniają -- mały hint: A-1 do A-4 oraz P-3 do P-4, P-10 oraz D-6, P-13
    > oraz A-7

    OK, tak możemy prowadzić dyskusję w nieskończoność. "Drogi publiczne"
    wspominają jedynie o strefach parkowania i opłatach etc. Nadal twierdzę,
    że nie widzę tam informacji z której wynika że znaki pionowe wykluczają
    poziome, bądź są od nich ważniejsze. PORD zawiera informację:

    "Dziennik Ustaw z 1997 r. Nr 98 poz. 602

    USTAWA

    z dnia 20 czerwca 1997 r.

    Prawo o ruchu drogowym.

    (Dz. U. z dnia 19 sierpnia 1997 r.)

    Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby
    kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych
    oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny
    sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub
    znaki drogowe.
    2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub
    uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami
    świetlnymi i znakami drogowymi.
    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przez znakami drogowymi
    regulującymi pierwszeństwo przejazdu.
    "

    Jest jeszcze "Dziennik Ustaw z 2002 r. Nr 170 poz. 1393

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

    z dnia 31 lipca 2002 r.

    w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

    (Dz. U. z dnia 12 października 2002 r.)

    5. Znak P-21 "powierzchnia wyłączona" oznacza powierzchnię drogi, na
    którą wjazd i zatrzymanie są zabronione. "

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,