  • Data: 2008-08-02 12:50:29
    Temat: Re: PORD - wjazd na drogę z zakazem ruchu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 2 Aug 2008, Michał wrote:
    [...komuś, apeluję o wrotki...]
> [...]

    Zgoda :)

    Sprzeciw, Wysoki Sądzie, uwaga na nisko przelatujące kwantyfikatory ;)

    > Czyli ciężarówki przywożące scenę i nagłośnienie, pojazdy Straży Pożarnej i
    > Pogotowia Ratunkowego zabezpieczających imprezę (nie jadące na sygnale),
    > samochody pracowników ochrony i organizatorów - wjeżdżając, de facto łamią
    > przepisy Ruchu Drogowego? Czy owi kierowcy powinni przyjąć bez szemrania
    > ewentualny mandat?

    Jeśli nie mają *upoważnienia* to tak.

    Sam wiem stąd, że przy okazji betonowania popełniliśmy kiks i kierowcy
    betoniarki i pompy nas doszkolili: organizator (nieważne czy budowy
    czy imprezy) powinien wystąpić do zarządcy dróg o jednorazowe lub
    okresowe zezwolenie na wjazd lub naruszanie określonych (we wniosku
    i uzyskanym zezwoleniu) ograniczeń w ruchu.

    Art.64 oraz art.65 PORD znalazłem już sobie sam :P

    > Oznakowanie nie zostało zmienione.

    Bo wcale nie musi być zmienione, jeśli naruszanie "zwykłych" zakazów
    nie powoduje zagrożenia w ruchu drogowym :)
    Jeśli np. ma być tak, że pojazd będzie mógł jechać po jednokierunkowej
    pod prąd, to być może z INNYCH przepisów (o infrastrukturze czy jak tam
    się będzie nazywało "o stawianiu znaków", a nie z przepisów o ruchu
    drogowym) wyniknąć, że może być taka potrzeba.
    Ale zasadą to nie jest.

    pzdr, Gotfryd