  • Data: 2009-01-30 14:46:15
    Temat: Re: POLICJA JEST ǴUPIA
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-01-30 10:41:06 +0100, "Massai" <t...@w...pl> said:

    > Chcę zmienić pas, wyprzedzić, jest noc, zaczynam to sygnalizować, tyle
    > że jak się wychylę to widzę jadącego z naprzeciwka cichociemnego który
    > zapomniał świateł włączyć.
    > Więc przerywam manewr.
    > Facet za mną dodał gazu bo widział, że zaraz zjadę na lewy i on się do
    > tej ciężarówki chciał przytulić.
    > Bum, wjeżdża mi w bagażnik.
    > "Panie władzo, bo on mnie zmylił. Dał kierunek, jakby wykonał manewr
    > który zasygnalizował, to by go tam nie było! Jego wina!"

    Fajnie absurdalny przykład. Po pierwsze, "wychylić" przy wyprzedzaniu
    oznacza najczęściej wyjechać kawałkiem pojazdu poza linię - czyli brak
    opcji zajęcia miejsca przez samochód z tyłu. Zakładając nawet że
    "wychylasz się" całkowicie na przeciwny pas, to jeśli ktoś zajmie Twoje
    miejsce (zdążyłby?), a Ty będziesz wracał, to raz że nie on Tobie w
    dupę, tylko Ty jemu w bok, a dwa masz obowiązek sygnalizować każdą
    zmianę pasa, w tym powrót z nieudanego manewru wyprzedzania (co
    oczywiście nie daje żadnych specjalnych przywilejów).
    Poza tym, jadąc za kimś, jest szansa na ocenę jego stylu jazdy i
    stosunku do przepisów (pamiętasz ustęp o "okolicznościach wskazujących
    na..."?). Jak stoisz na podporządkowanej i czekasz na możliwość
    włączenia się do ruchu, to ni chu-chu nie jesteś w stanie tego ocenić.
    Czasem po prędkości uda się wywnioskować czy ktoś naprawdę będzie
    skręcał, czy raczej nie, ale raz, że nie zawsze, dwa nie każdy jest na
    tyle spostrzegawczy.

    de Fresz