eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPOCZTA-problem przesyłki priorytetowe dostarcza po 4-5dniach › Re: POCZTA-problem przesyłki priorytetowe dostarcza po 4-5dniach
  • Data: 2005-12-07 13:56:56
    Temat: Re: POCZTA-problem przesyłki priorytetowe dostarcza po 4-5dniach
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MariolaK napisał(a):
    > Witam
    > Tak jak w temacie.
    > W listopadzie i grudniu wysyłam sporo paczek do klientów za
    > pobraniem-priorytetem bo zależy na czasie.
    > Wysłana paczka priorytetem do godz.16 powinna być u klienta następnego dnia.
    > Moje ostatnio do klientów dostarczane są czasami po4-5 dniach.
    > Klienci burzą się i straszą mnie że nie będą odbierać jeżeli tak późno
    > dostaną paczki.
    > Co mam robić? Czy mogę żądać od Poczty jakiegoś odszkodowania za nie
    > wywiązywanie się z umowy, na której tracę finansowo. Bo zawartość każdej
> [...]

    obawiam się, że reklamacja nic Ci nie da:

    Ustawa z dnia 18 marca 2004r. Prawo pocztowe z późniejszymi zmianami

    Art. 48a.1. Operator publiczny obowiązany jest doręczać przesyłki
    listowe przyjęte do przemieszczenia i doręczenia w ramach powszechnej
    usługi pocztowej:
    1. nie później niż w 4 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki
    listowej najszybszej kategorii
    2. nie później niż w 6 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki
    niebędącej przesyłką najszybszej kategorii

    czyli, tłumacząc na nasze, priorytet, o ile zalicza się do "najszybszej
    kategorii" ma czas do 4 dni na dotarcie do adresata. Obawiam się, że
    roboczych.

    andy_nek