  • 1. Data: 2003-01-29 16:32:50
    Temat: PLAC GMINY - ZOBOWIAZANIA
    Od: "DaRkStAr" <d...@i...pl>

    Jak kupie sobie maly plac od gminy razem z malym lokalem , powiedzmy cos
    takiego jak kiosk ale o troche wiekszym metrazu niz maly kiosk, dla
    przykladu 15m2 i jednoczesnie nie zarejestruje nigdzie DG z powodu
    przedluzajacego sie okresu w ktorym mam zamier ja rozpoczac to czy gmina
    moze mi cos zrobic z tytulu nie uzywania placy w deklarowanym zakresie przez
    pewien czas? I jeszcze jedno pytanie, jak bede mial ten plac z lokalem bez
    zarajestrowanej dzialalnosci to czy bede placil jakis podatek za niego
    ,jesli tak to w jakich odstepach czasu ,i ile za metr , od czego to zalezy
    , moze gmina ustala ?
    Z gory dzieki i pozdr.

  • 2. Data: 2003-01-29 19:05:54
    Temat: Re: PLAC GMINY - ZOBOWIAZANIA
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

> [...]
    | przedluzajacego sie okresu w ktorym mam zamier ja rozpoczac to czy gmina
    | moze mi cos zrobic z tytulu nie uzywania placy w deklarowanym zakresie

    Jak kupisz od gminy plac z czymkolwiek, to możesz z nim zrobić zasadniczo
    cokolwiek, co będzie zgodne z prawem. W szczególności możesz usiąść na jego
    środku i powiedzieć, że nabyłeś go właśnie po to.

> [...]
    | zarajestrowanej dzialalnosci to czy bede placil jakis podatek za niego
    | ,jesli tak to w jakich odstepach czasu ,i ile za metr , od czego to

    Wysokość podatku jest ustalana przez gminę decyzją administracyjną na
    początku roku. Przychodzi to to do domu.

  • 3. Data: 2003-01-30 17:21:06
    Od: "DaRkStAr" <d...@i...pl>

    Użytkownik "DaRkStAr" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jak kupie sobie maly plac od gminy razem z malym lokalem
    Prawde mowiac bo nie uscislilem, to ja ten plac mam mial nie na ksiegi
    wieczyste tylko na okreslony czas, w moim wypadku byloby to tylko 5 lat, a
    pozniej nie wiadomo (zalezy kto da wiecej w przetargu), chodzi o to czy w
    trakcie uzytkowania (jest tylko pod handel) tej dzialki gmina moze mi cos
    podskoczyc (np. zebym cos robil albo wyjezdzal z tego terenu) , gdybym np.
    robil sobie jakies dluzsze przerwy w swojej dzialalnosci ? Oczywiscie ten
    podatek bede im placil i pozatym cala reszta bedzie zgodnie z prawem.
    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-01-30 21:23:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    No to zupełnie inna sprawa. Czyli nie kupujesz tego, tylko dzierżawisz na
    jakiś czas. W takim razie wszystko generalnie zależy od umowy. Jak w umowie
    będzie, zawarte, że nieruchomość na cele handlowe, to zgodnie z art. 696 kc
    nie możesz zmieniać przeznaczenia nieruchomości. Bez zezwolenia gminy, nie
    możesz również nieruchomości poddzierżawić. Zresztą, generalnie zajrzyj do
    kodeksu cywilnego od art. 693 w wzwyż.