    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Owoce spadle z drzewa...
    Date: Tue, 14 Dec 2004 07:19:50 +0100

    grizz wrote:
    > Moze to trywialne pytanie, ale prosze o odpowiedz:
    >
    > Jablka,ktore spadly z mojego drzewa na grunt sasiada, sa wlasnoscia
    > moja, sasiada, czy wspolna?

    Mam nadzieję, że Twoje pytanie jest czysto teoretyczne, bo do tradycji
    należy podział 'łupów' z natury zgodnie z linią ogrodzenia - jeśli Ci
    przeszkadza, że ktoś wcina np. 'Twoje' jabłka, to dbasz, żeby drzewo nie
    przekraczało granicy i nie sypało spadami po sąsiadach.

    A procesowanie się o spady leżące u sąsiada to zwyczajne pieniactwo i
    gdyby ktoś taką sprawę zaciągną do sądu, to IMHO są powinien mu
    złośliwie przywalić grzywnę za zaśmiecanie ;)