  • 1. Data: 2007-09-06 19:53:41
    Temat: Otrzymanie wyroku z sądu?
    Od: "John_Smith" <J...@n...mail.pl>

    Witam.
    Jak się dowiedziałem, abym otrzymał odpis wyroku z sądu, na ogłoszeniu
    którego nie była żadna ze stron procesu cywilnego, ja (jako wygrywający
    sprawę) muszę wystąpić z wnioskiem do sądu o wydanie takie odpisu.
    Czy przegrywający sprawę, też musi wystąpić z takim wnioskiem, czy otrzymuje
    on wyrok z sądu, niejako z urzędu?

  • 2. Data: 2007-09-06 20:36:01
    Temat: Re: Otrzymanie wyroku z sądu?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbpm5p$64g$1@nemesis.news.tpi.pl John_Smith
    <J...@n...mail.pl> pisze:

    > Jak się dowiedziałem, abym otrzymał odpis wyroku z sądu, na ogłoszeniu
    > którego nie była żadna ze stron procesu cywilnego, ja (jako wygrywający
    > sprawę) muszę wystąpić z wnioskiem do sądu o wydanie takie odpisu.
    I zapłacić, jakieś 100 zł chyba. I jest na to bodaj 7 dni.

    > Czy przegrywający sprawę, też musi wystąpić z takim wnioskiem, czy
    > otrzymuje on wyrok z sądu, niejako z urzędu?
    Tak samo.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-09-07 08:43:35
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Krzysiek pisze:

    > te 7 dni jest wtedy gdy chcesz go zaskarżyć i wnosisz o uzasadnienie wyroku
    > wraz z jego odpisem; poza tym w tej sytuacji nic nie płacisz;
    > natomiast sam odpis wyroku możesz żądać tak długo jak długo jest on w
    > archiwum sądu i wtedy płacisz jak za ksero 1 zł od strony

    Ksero faktycznie kosztuje 1zł. Aczkolwiek w jednym z warszawskich
    sądów widziałem informację, że wyroków nie kseruje się.
    Natomiast odpis wyroku kosztuje 6zł za każdą stronę.

    http://www.ms.gov.pl/sprawy_cywilne/koszty_sadowe_sp
    rawy_cywilne.rtf

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-09-07 08:45:23
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    natomiast sam odpis wyroku możesz żądać tak długo jak długo jest on w
    archiwum sądu i wtedy płacisz jak za ksero 1 zł od strony

    tu sie z tym zgodzę

    > --
    > Jotte

    pzdr

  • 5. Data: 2007-09-07 09:00:28
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Liwiusz
    > www.liwiusz.republika.pl
    > Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej

    zgadza się, że odpis wyroku kosztuje 6 zł za stronę; ale można uzyskac taki
    odpis z uzasadnieniem gdy składasz wniosek w terminie 7 dni o uzasadnienie
    wyroku - wtedy nic sie nie płaci - patrz: ustawa którą wskazujesz

    swoją droga wygrywającemu potrzebny jest taki odpis wyroku wtedy gdy jest
    juz prawomocny, ale to oczywiście kosztuje tyle co piszesz - 6 zł za każdą
    stronę

    pzdr

  • 6. Data: 2007-09-07 09:55:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbr2jb$8pt$1@atlantis.news.tpi.pl Krzysiek
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > te 7 dni jest wtedy gdy chcesz go zaskarżyć i wnosisz o uzasadnienie
    Racja, tu się zgodzę. Sprawdziłem, płaciłem stówę za uzasadnienie, nie za
    odpis.
    Nie miało to związku z zaskarżeniem.

    --
    Jotte