    From: "Xena" <t...@l...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszustwo przy spadku
    Date: Thu, 23 Sep 2004 01:01:51 +0200

    Mis wrote:
    > Witam wszystkich i proszę o poradę, czy można jeszcze coś z tym
    > zrobić: kilka tygodni temu zmarł dziadek (ojciec mojej mamy). Moja
    > mama ma dwóch braci, jeden mieszkał razem z dziadkiem w domie
    > jednorodzinnym i na niego bylo przepisane polowa tego domu druga
    > połowę dziadek sobie zostawił, drugi brat i moja mama w osobnych
    > mieszkaniach. 3 lata temu Dziadek odręcznie napisał testament (ale
    > nie był poświadczony notarialnie), że swoją połowę domu otrzymuje
    > moja mama czyli Jego córka, drugi brat wczesniej otrzymal
    > dofinansowanie do wlasnosciowego mieszkania. Rok później dziadek
> [...]

    Oddać sprawę do sądu. Sąd powoła biegłych psychiatrów i oni beda w stanie
    stwierdzić, czy dziadek był poczytalny. O ile dziadek się gdziekolwiek
    leczył i zostały jakieś wpisy w historiach choroby itp. Jeśli dziadek nie
    był nigdzie leczony, to sprawa raczej nie do wygrania, bo biegły psychiatra
    pośmiertnie nie jest w stanie nic powiedziec. Znaczy nie on pośmiertnie
    tylko po śmierci dziadka.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --