  • 1. Data: 2003-10-07 13:02:42
    Temat: Organizator konkursu lamie wlasny regulamin - warto pozywac ?
    Od: "Babinicz" <b...@b...tego.op.pl>

    Witam,
    Sprawa w duzym skrócie wygląda tak, pewna duża firma państwowa zorganizowała
    konkurs na program gdzie nagrodą główna było kilkanascie tys pln. Po kilka
    razy odwlekanym werdykcie wkoncu ogłosilil że "nie przyznają głównej
    nagrody"(sic!) tylko dwa wyróznienia pominmo że regulamin w tej sytuacj nie
    daje takiej mozliwości. Koniec z końcem organizator nie wypalcił nikomu
    obiecanej nagrody i czuje sie bezkarny. Niestety regulaminu nie ma na
    papierze a dostepny jest dla mnie jedynie na oficjalnej stronie
    orgazniatrora. Czy isteniej jakas szansa na dochodzenie swoich praw i czy to
    się wogóle opłaca ?

    Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedź.

    Wystrychniety na dudka uczestnik.
    Babinicz

  • 2. Data: 2003-10-07 17:11:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Gdybyś mógł udowodnić, że należała Ci się wygrana, to mógłbyś jej
    dochodzić przed sądem. Ale w takim wypadku, to cienko to widzę.

  • 3. Data: 2003-10-07 18:50:25
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

    > Czy isteniej jakas szansa na dochodzenie swoich praw i czy to się
    > wogóle opłaca ?

    Można chociaż podać cóż to za firma.

    Na Twoim miejscu naglośniłbym sprawę - nie masz szans na udowodnienie że
    należała Ci się nagroda, ale firma z pewnością traktowała konkurs jako
    promocję - więc ktoś (prasa) może się zainteresować tym, jako nieuczciwą
    reklamą. Da to tyle, że postępowanie nieetyczne zostanie nagłośnione -
    należało by to zrobić, by wymusić uczciwość przyszłych organizatorów tego
    typu promocyjnych konkursów.

  • 4. Data: 2003-10-08 06:48:06
    Od: "Babinicz" <b...@b...tego.op.pl>

    "pietia" <p...@o...pl> wrote in message

    > Można chociaż podać cóż to za firma.

    Polska Agencja Informacyjna -> dziś Polska Aganecja Informacyjna i
    Inwestycji Zagranicznych,
    http://www.pai.pl/eurogra/ ...popatrzcie na jury ...

> [...]
    > reklamą. Da to tyle, że postępowanie nieetyczne zostanie nagłośnione -
    > należało by to zrobić, by wymusić uczciwość przyszłych organizatorów tego

    Chyba będzie trudno prasa się tym nie interesuje ...dla nich to mała afera

    Babinicz

  • 5. Data: 2003-10-08 07:49:31
    Od: "MS" <michal[!nospam!]@sympatia.pl>

    Moim zdaniem jest to PRZYRZECZENIE PUBLICZNE ogloszenie takiego konkursu
    z nagrodami - a więc można dochodzi wykonania tego przyrzeczenia w sposób
    zgodny z regulaminem konkursu ! Regulamin jest, wiec poprostu go nalezy
    skopiowac ze stron i przedlozyc
    sadowi ! Nastepnie poprzez swiadkow wykazywac, ze konkurs mial miejsce,
    pokazac
    zrealizowane w ramach konkursu prace ! Przed sądem słuchać stronę pozwaną i
    wogoole WAR !Moim zdaniem nie jest to niemozliwe - wiem ze nowe technologie
    to problem dla sądów,
    ale trzeba walczyć i to zmieniać ! W Poznaniu były juz sprawy o różne
    kwestie dotyczące
    akcji w internecie i zostały całkiem sensownie przeprowadzone i zakończone -
    mimo "nienamacalności" dowodów i problemu !
    Najlpiej skopiowac rowniez zawartosc sajtu w stanie w jakim jest !

    Jezeli byly to nagrody w wysokości kilku dziesiatek tys zl - to na pewno
    warto.
    A przy takim podmiocie jak PAI i odpowiednim naglosnieniu sprawy, zapewne
    sprawa
    zakonczy sie ugoda ! Nie wiem czy powodami nie musialoby byc wiecej
    uczestnikow,
    ktorzy czuja sie pokrzywdzeni werdyktem innym niz przewdziany w
    regulaminie - kwestia decyzji !

    Pozdro

    sap