  • 1. Data: 2003-10-07 12:22:06
    Temat: Sprzęt komputerowy
    Od: "Andrzej" <a...@w...pl>

    Witam Mam pytanie.Jakieś 6 miesięcy temu kupiłem części komputerowe, okazalo
    sie,że są kradzione. Sprzęt który kupiłem oddalem policji i zabrali mi
    sprzęt komputerowy w celu sprawdzenia czy nie ma w nim umieszczonych innych
    części pochodzących z kradzieży. Problem polega na tym,od momentu kiedy
    został m ten sprzęt zabrany nie dostałem żadnego zawiadomienia co się z moim
    sprzętem dzieje.Na komputery mam faktury zakupu.Mam pytanie,czy powinni mi w
    jakimś terminie dać zawiadomienie co się dziej z tym sprzętem czy poprostu
    musze czekać? Nie wiem co mam robic, komputery tracą na wartości a od strony
    policji nic sie nie dzieje.
    Pozdrawiam Andrzej

  • 2. Data: 2003-10-07 17:08:23
    Temat: Re: Sprzęt komputerowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Napisz pismo do prokuratury właściwej dla miejsca prowadzenia. Ale pewnie
    sprzęt przekazano do dyspozycji sądu, który sprawę ma rozpatrywać jako
    dowód rzeczowy.

  • 3. Data: 2003-10-07 18:55:07
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

    > Napisz pismo do prokuratury właściwej dla miejsca prowadzenia. Ale
    > pewnie sprzęt przekazano do dyspozycji sądu, który sprawę ma
    > rozpatrywać jako dowód rzeczowy.

    Ale chyba są pewne granice przyzwoitości. Jeśli kupię kradzione radio
    samochodowe (w dobrej wierze) i policja zostanie poinformowana o pochodzeniu
    sprzętu, to czy mają prawo zarekwirować mi cały samochód??? To przecież
    bezprawne!

  • 4. Data: 2003-10-07 19:55:35
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    "pietia" <p...@o...pl> napisa?

    > Ale chyba s? pewne granice przyzwoito?ci. Je?li kupi? kradzione radio
    > samochodowe (w dobrej wierze) i policja zostanie poinformowana o
    pochodzeniu
    > sprz?tu, to czy maj? prawo zarekwirowaae mi ca?y samochód??? To przecie?
    > bezprawne!

    policja jak si? uwe 1/4 mie to mo?e wszystko !

    pozdrowionko
    Marcin

  • 5. Data: 2003-10-08 14:01:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W tym wypadku były pewnie dwa ograniczenia. Po pierwsze podejrzenie, że i
    pozostałe elementy komputera mogą pochodzić z przestępstwa. Po drugie
    fakt, że rozmontowanie komputera jest jednak bardziej skomplikowane, niż
    wymontowanie radia. Po za tym w celu ustalenia numeru radia trzeba je
    wymontować. A jak się już wymontuje, to przecież nikt nie będzie ponownie
    montował.

  • 6. Data: 2003-10-08 19:30:29
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

> [...]
    > że i pozostałe elementy komputera mogą pochodzić z przestępstwa. Po
    > drugie fakt, że rozmontowanie komputera jest jednak bardziej

    ROTFL :D MSPANC ;) Rozłożenie komputera na elementy składowe zajmuje 10
    minut przeciętnie zdolnemu serwisantowi. Stopień skomplikowania zerowy - to
    może zrobić nawet dziecko, więc i policjant dałby sobie radę.

    > Po za tym w celu ustalenia
    > numeru radia trzeba je wymontować. A jak się już wymontuje, to
    > przecież nikt nie będzie ponownie montował.

    Żeby sprawdzić numer seryjny częsci komputerowej (jakiejkolwiek) też trzeba
    ją wymontować. A jak się ją zamontuje to nikt nie będzie ponownie montował
    ;)

    Bądźmy szczerzy - po prostu ten kto zadecydował o przejęciu całego sprzętu
    był jakimś cieciem, który ledwo potrafił myszką ruszyć. Skoro komputer to
    dla niego ciemna magia, to asekurował się w sposób szkodliwy dla pytającego.
    Bo wolę nie przypuszczać że ktoś sobie tego komputera z zadowoleniem używa w
    domowym zaciszu - a były przecież przypadki że policjanci / pracownicy
    prokuratury używali zarekwirowanych samochodów do celów prywatnych...

    Pozdr

  • 7. Data: 2003-10-08 19:36:06
    Od: "bartek" <b...@g...pl>

    > Bądźmy szczerzy - po prostu ten kto zadecydował o przejęciu całego sprzętu
    > był jakimś cieciem, który ledwo potrafił myszką ruszyć.

    Przy użytkowaniu nielegalnego oprogramowania rekwiruje się również cały
    sprzęt a nie tylko HDD, tu chyba nie chodzi o to czy dana część jest
    kradziona czy nie. Poza tym policjant nie ma obowiązku znać się na
    komputerach.

  • 8. Data: 2003-10-08 19:51:50
    Od: "pietia" <p...@o...pl>

    > Przy użytkowaniu nielegalnego oprogramowania rekwiruje się również
    > cały sprzęt a nie tylko HDD

    Ale tak stanowi ustawa.

    > , tu chyba nie chodzi o to czy dana część
    > jest kradziona czy nie.

    Nierozumiem???

    > Poza tym policjant nie ma obowiązku znać się
    > na komputerach.

    Ehh... idąc tym tropem nie musi się znać na samochodach, chociaż ściga
    złodziejów aut. Komputer nie jest przedmiotem typu tv czy lodówka. Składa
    się z szeregu części które mogą być dowolnie przestawiane i wymieniane.
    Można by go porównać do umeblowanego pokoju - jeśli komoda pochodzi z
    kradzieży (wciąż zakładamy że kradziona rzecz została nabyta w dobre wierze)
    to czy rekwiruje się całe wyposażenie wnętrza i lakuje się drzwi?

    Osoba ktora podejmuje decyzję o zarekwirowaniu przedmiotu, musi wiedzieć co
    to za przedmiot, musi umieć go zidentyfikować - więc musi znać się na
    komputerach.

    Pozdr

  • 9. Data: 2003-10-08 20:15:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zgodnie z kodeksem cywilnym jak połączysz dwie rzeczy ruchome w całość, to
    stają się jedną rzeczą ruchomą. Dla tego raczej nie rozbiera się
    komputerów na kawałki w takich sytuacjach. po za tym nie zawsze są warunki
    ku temu i ewentualnie narzędzia (no przynajmniej śrubokręt jest
    potrzebny). Zresztą ciekawy jestem kto by zapłacił, gdyby podczas
    rozbierania jakiś kabelek się urwał. Dla tego zabiera się całość i
    powołuje biegłego / specjalistę, który komputer rozbiera i sprawdza
    numery.