    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Opublikowanie wizerunku na youtube lub www
    Date: Thu, 28 Sep 2023 23:13:13 GMT

    On 2023-09-28, Henryk hajdan <h...@g...com> wrote:
    > Znajomy został już kilka razy sfotografowany lub sfilmowany w
    > przestrzeni publicznej, ale na natknął się na swój wizerunek
    > opublikowany na jakiejś stronie www.

    Dwie podstawowe reguły są w uproszczeniu takie: (1) wolno
    fotografować/filmować każdemu i każdego, w każdym miejscu, chyba, że coś
    innego wynika z przepisów/zasad ogólnych; (2) nie wolno rozpowszechniać
    publikować bez zgody, chyba, że coś innego wynika z przepisów.

    To nie musi być przestrzeń publiczna. U kogoś w stodole, tez mogę co do
    zasady zrobić komuś zdjęcie.

    Żeby unikac kłopotliwych sytuacji, nalezy raz, unikać właśnie
    publikacji, dwa, rozważyc, czy fotografowanie narusza czyjąś prywatność
    lub dobra osobiste. Przykład skrajny tego drugiego, to zrobienie komuś
    zdjęcia w kiblu, nawet jeśli nic tam nie będzie gołego widać.

    Ale w miejscu publicznym tez mogą zdarzyć się sytuacje, gdzie
    fotografowanie taką prywatność czy dobra osobiste może naruszyć, więc
    też nie jest tak, że zawsze i wszystko mozna.

    --
    Marcin