    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Date: Sat, 08 May 2004 22:20:16 +0200

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 8. maja 2004 10:05 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Arek:

    > Jeżeli SĄ jakieś koncesjonowane części i to w takich branżach to NIE MA
    > wolnego rynku.

    No i? Zawsze tak było. I musi być! Inaczej np. całe pasmo radiowe zostało by
    zajęte w 10 minut.

    > W USA - tak. W innych nie ma - z tego samego powodu, choć W. Brytania już
    > się stara.

    Więc nie jesteśmy tacy inni.

    > Nie wiem. Koszt 3 minut w TP SA to 40 groszy mniej niż 1 minuta w
    > jakimkolwiek GSMie.

    Koszt lokalnych rozmów w TPSA faktycznie niższy, ale abonament ogromny,
    więc zaczyna się opłacać dopiero

    > Abonament - w GSMie większy lub porównywalny, ale
    > wtedy ceny połączeń jeszcze bardziej horrendalne.

    Zależy w jakim. I jakie uslugi dodatkowe. Bo za same rozmowy raczej nie ma
    abonamentu. Albo jeśli jest, to zawiera wliczone minuty. Np. w moim Plusie
    mam 50 minut za 60zł. I się mieszczę. Co z tego, że w TPSA mam tańsze
    minuty, jak płacę za TPSA o wiele więcej, bo sam abonament nie zawiera nic?
    Tak jak pisałem, dopiero przy naprawdę dużej ilości rozmów się to opłaca.

    Żona ma jeszcze tańsze rozmowy i zupełny brak abonamentu.

    Generalnie, całościowo, TPSA trzymamy tylko z rozpędu i ,,a bo znajomi znają
    numer i tak jakoś dziwnie nie mieć telefonu stacjonarnego''. TPSA jest
    najdroższym rozwiazaniem na rynku domowym.

    > Średni uzysk TP SA z abonenta wynosi 130 złotych, GSMów 140 zł na miesiąc.
    > Ludzie gadają tyle ile ich stać - zmniejszenie cen tylko przyspożyłoby im
    > klientów i... więcej rozmów.

    Więcej rozmów oznacza większe koszta ich obsługi. To tak jakbyś miał muzeum.
    Lepie wpuścić 1000 ludzi po 1zł czy 100 po 10zł?

    > W USA ceny w telekomunikacji w ciągu ostatnich lat spadły o 80% natomiast
    > wpływy się zwiększyły. Czy zarządy naszych firm to debile , czy też tak
    > lubią dogadzać monopoliście ?

    Nie wiem, ale co Ciebie obchodzi polityka firm? Możesz narzekać, ale prawnie
    -- wara od modelu biznesowego.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)