    From: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie - legalnosc
    Date: Fri, 15 Dec 2006 11:59:33 +0100

    jh napisał(a):
    > Parę miesięcy temu kupiłem na działalność oprogramowanie - download z
    > hasłem po wcześniej wpłacie na konto. FV dostałem emailem, wydrukowałem
    > - ale to nawet nie skan, a po prostu dokument elektroniczny bez
    > pieczątek. Firma z Niemiec. Maila przechowuję, ale właściwie ktoś też
    > może mi zarzucić brak dowodu zakupu, bo taki druczek/fakturę to w 5
    > minut sobie spreparuję w MS Word.

    No i co? Masz FV wiec jest ok. W naszym kraju co poniektore firmy tez
    przesylaja w ten sposob FV ograniczajac swoje koszty, a nasze prawo nie
    wymaga ani podpisu ani pieczatki na FV.
    Inna bajka ze ci od oprogramowania szukaja go dla kilku producentow (M$,
    Adobe, Corel i kilka innych) + filmy i MP3ki. Mialem takie kontrole juz
    w dwoch firmach i jakos nikt nie staral sie sprawdzac np. legalnosci
    fontow, choc koszt ich zakupu byl wielokrotnie wiekszy od samego
    oprogramowania na danym komputerze.

    > Mam wersję starszą softu, który wtedy był darmowy, nowa jest już płatna,
    > o starej ślad nawet na www zaginął. Przecież eula.txt mogę sobie
    > skrobnąć w Notatniku....
    > Dawno temu kupiłem (bodajże w EMPIKu) słownik w wersji elektronicznej.
    > Kartę rejestracyjną odesłałem do firmy. Paragonu zakupu już od dawna nie
    > mam. Ostało się pudełko i płyta instalacyjna. Dziś firma nie istnieje.

    Masz chyba jakas manie... Tak do tego podchodzac, to mogles kupic
    podrobiona plyte z Win (taka sama z hologramem) naklejke kupic na
    allegro, a FV wystawil ci kolega ze sklepu komputerowego, lub sam
    zrobiles sobie ja w Wordzie (jak pisales powyzej). To juz zakrawa na
    paranoje...

    > I pytanie dodatkowe. a) Kupiłem dwa lata temu oprogramowanie za spore
    > pieniążki - mam FV, to był zakup na osobę fizyczną, bez działalności.
    > Potem założyłem działalność, używam oprogramowania - wiem, że mogę, bo
    > działalność jednoosobowa na nazwisko, nie spółka. Upgrade do nowej
    > wersji robię już na działalność - dystrybutor potwierdził, że tak można.
    > Nie jestem pewien....

    Dlaczego na sile probujesz szukac dziury w calym (i tu i powyzej)???
    Nawet gdyby to byla spolka jakas to tez mozesz...

    b) Owo oproramowanie instaluję na laptopie i idę z
    > tym do pracy - nie firma, którą prowadzę, ale tam, gdzie mam etat. Mam
    > laptopa - wpada szanowna komisja i robi kontrolę tej firmy, w której
    > jestem zatrudniony. Czy muszę im udostępnić laptopa, którego mam ze
    > sobą, jeżeli naszli mnie np. na tym, że używam go w pracy?

    Nie, bo to jest twoj prywatny sprzet i nie podlega ewidencji firmy.
    Aczkolwiek dziwne to, ze firma zezwala na uzytkowanie wlasnego sprzetu.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    PS. Widac jednoczesnie ze propaganda antypiracka w mediach odniosla
    pozytywny skutek. Spoleczenstwo wpadlo w nieuzasadniony lek, poparty
    kilkoma przypadkami ;)