    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Subject: Re: Oprogramowanie GPL w firmie
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 15 Mar 2006 08:58:35 +0100
    <dv72vb$f11$1@atlantis.news.tpi.pl> <dv7320$2f5l$1@node3.news.atman.pl>
    <8...@h...domek> <8...@h...domek>
    <2...@l...localdomain.local>
    <8...@h...domek>
    <2...@l...localdomain.local>
    <1...@n...sakowski.pl>
    <2...@l...localdomain.local>
    <1...@n...sakowski.pl>
    <1...@o...org>
    <1...@n...sakowski.pl>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Paweł Sakowski*
    wypowiedziała te słowa:

    > Jeśli. Twierdzisz że zbyli?

    Twierdzę, że można domniemywać, że Sun miał takie prawa do StarOffice,
    że mógł przerobić to-to w OOo a następnie wypuścić na LGPL. Nieważne
    czy to było zbycie - jestem pewien, że o to zadbali - aczkolwiek o ile
    pamiętam przy SO nikt nie mówił o GPL.

    > Kolejna nowość: twierdzisz, że kontrybutorom ktoś zapłacił za ich
    > wkład?

    OK, w moim poście "sprzedaż" równała się "zbycie", cena jest nieistotna.
    Mogli tego dokonać pod tytułem darmym.

    > Treść, nie zaistnienie umowy. A powyższy artykuł obowiązuje tylko w
    > RP.

    Nie wiem co to znaczy "zaistnienie umowy". Umowa wiąże jej strony w
    zakresie określonym jej treścią, w sposób zgodny z art. 353(1) kc.
    Powyższy artykuł pochodzi z polskiego kodeksu cywilnego i mógłby być
    podstawą prawną do rozstrzygnięcia sporu zaistniałego przed polskim
    sądem. IMHO licencja GPL nie zawiera zapisu na sąd zagraniczny ani też
    nie wprowadza właściwości np. sądów amerykańskich w przedmiocie sporu
    wynikającego z tejże licencji.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||