  • Data: 2006-03-14 23:17:22
    Temat: Re: Oprogramowanie GPL w firmie
    Od: Miernik <m...@f...org> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > BTW sądzę, że skoro M$ zdecydował się przetłumaczyć swoje licencje na
    > polski i inne języki, nie powinno być aż takiego problemu.
    > Nie chce mi się teraz szukać ale coś mi to niedobrze pachnie z punktu
    > widzenia ustawy o języku polskim...

    Ale w przypadku M$ tekst jednej licencji jest ważny tylko dla jednego
    produktu, nie powstają od tego produktu żadne produkty pochodne, co
    więcej pojedyńczy tekst jest ważny tylko dla jakiejś tam części klientów
    kupujących program w dany sposób w danej wersji itp, bo jest wiele
    wersji licencjonowania, i w przypadku błędu, ilość oprogramowania
    którego on dotyka jest niewielka. Strata dla M$ byłaby niewielka, w
    przypadku wykrycia błedu mogliby natychmiast zmienić licencję wszystkich
    nowo sprzedawanych kopii i już. Błąd byłby dla M$ jakąś tam malutką
    stratą, niech będzie i nawet 1% ich dorobku i sensu istnienia.

    W przypadku uznania przez FSF tłumaczenia za równoważnego z oryginałem,
    błąd w takim tłumaczeniu by dotknął wszystkich programów jakie były
    przez kogokolwiek napisane do tej pory przez ostatnie 16 lat, gdyż
    prawie wszystkie zawierają określenie "GPLv2 or any later version".
    Jeden błąd mógłby uszcuplić dorobek FSF o 100%.

    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm