  • 1. Data: 2012-07-02 09:27:20
    Temat: Opóźnienie zwrotu pobrania
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    wysłałem paczkę kurierem za pobraniem tydzień temu. Do dzisiaj nie
    dostałem kasy z pobrania. Oto odpowiedź na moje pytanie o to, kiedy
    będzie kasa:

    ============
    Wartość wpisanego przez Użytkownika pobrania zwracana jest bezpośrednio
    na konto bankowe w ciągu 24 godzin od momentu otrzymania wartości
    pobrania od Przewoźnika ( UPS- 7 dni roboczych od daty doręczenia )
    ============

    UPS obraca 7 dni roboczych (więc 9 dni kalendarzowych) pieniędzmi
    klientów. Biorąc pod uwagę, że pobrania mogą być naprawdę duże, a liczba
    klientów też nie jest pomijalna, to UPS dostaje naprawdę spory kredyt
    bez oprocentowania, a jeszcze za usługę pobrania liczą sobie prawie 8zł.

    Czy takie działanie jest zgodne z prawem?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2012-07-02 09:44:47
    Temat: Re: Opóźnienie zwrotu pobrania
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Czy takie działanie jest zgodne z prawem?

    Tak.

    A ja ostatnio koledze pożyczyłem 50zł i to bez procentu. Ale mam jednak
    ten o jeden zwój więcej od kury, aby się nie wypytywać na grupach, czy
    to zgodne z prawem :)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-07-02 10:56:00
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Przemysław Adam Śmiejek

> [...]
    > bez oprocentowania, a jeszcze za usługę pobrania liczą sobie prawie 8zł.
    >
    > Czy takie działanie jest zgodne z prawem?

    Widzę, że jak na nauczyciela przystało po raz kolejny popisujesz się
    wybitną inteligencją...

    --
    ignorance is bliss

  • 4. Data: 2012-07-02 13:49:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.07.2012 09:44, Liwiusz pisze:
    > A ja ostatnio koledze pożyczyłem 50zł i to bez procentu.

    Ale koledze i swoją decyzją.

    > Ale mam jednak ten o jeden zwój więcej od kury,

    Ja mam więcej zwojów, więc jednak tak prosto nie przechodzę do porządku
    dziennego nad tym, gdy ktoś mnie ciula.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2012-07-02 13:56:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale koledze i swoją decyzją.

    A tutaj firmie i też swoją decyzją.

    > Ja mam więcej zwojów, więc jednak tak prosto nie przechodzę do porządku
    > dziennego nad tym, gdy ktoś mnie ciula.

    Przemolisz.

    Albo nie zdołałeś doczytać (zdarza się, choć wtórny analfabetyzm to nie
    powód do dumy), albo świadomie nawet nie chciałeś doczytać warunków
    usługi (ale wówczas żalenie się na grupie jest żałosne). Co wybierasz?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-07-02 18:02:16
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message
    > wysłałem paczkę kurierem za pobraniem tydzień temu.

    oczywiscie nie przeczytales regulaminu i innych pierdół?

> [...]
    > ============
    > UPS obraca 7 dni roboczych (więc 9 dni kalendarzowych)

    a czemu nie 11?
    jak sie majowy dlugi weekend trafi to i pod 15 moze dojsc

> [...]
    > bez oprocentowania, a jeszcze za usługę pobrania liczą sobie prawie 8zł.
    > Czy takie działanie jest zgodne z prawem?

    a masz jakikolwiek powod zeby sadzic ze nie jest?

  • 7. Data: 2012-07-02 19:09:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.07.2012 18:02, m4rkiz pisze:
    > a masz jakikolwiek powod zeby sadzic ze nie jest?

    No zastanawiam się czy tak długie przetrzymywanie pieniędzy nie łamie
    jakiś praw.

    Czy jeśli w regulaminie zapiszą, że oddadzą za 10 lat, to też będzie
    prawne?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2012-07-02 19:24:10
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

> [...]
    > klientów też nie jest pomijalna, to UPS dostaje naprawdę spory kredyt
    > bez oprocentowania, a jeszcze za usługę pobrania liczą sobie prawie 8zł.

    Jak kiedyś rozmawiałem z pewną kobietką, która pracuje w dziale
    finansowym firmy niefinansowej, to dowiedziałem się, że jej firma obraca
    kwotami rzędu kilkudziesięciu - kilkuset mln złotych, tj. ma takie kwoty
    do przekazania jako pośrednik. Podobno tej firmie banki same proponują
    jednodniowe nocne lub weekendowe lokaty, których oprocentowanie, ok. 1
    roku temu, wynosiło ok. 13 czy 17%. Ile to było dokładnie to nie
    pamiętam, ale wtedy ja na koncie oszczędnościowym miałem ok. 4%.
    Stąd łatwo się domyślić dlaczego duże firmy lubią przetrzymywać pieniądze.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 9. Data: 2012-07-02 19:26:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jul 2012, to wrote:

    > begin Przemysław Adam Śmiejek

    [...]
    > Widzę, że jak na nauczyciela przystało po raz kolejny popisujesz się
    > wybitną inteligencją...

    Prawdę powiedziawszy, to na oślep nie wykluczałbym możliwości
    że taki zapis jest gdzieś na liście klauzul zabronionych albo
    w innym podobnym miejscu.
    Jeszcze się okaże, że ustawodawca (i powołowany do tego organ
    sądowy) potrafią zadziwić - i co wtedy? ;)

    Rzecz jasna, "logicznie rzecz biorąc" nie widać powodu
    dla którego UPS miałby czuć się zobowiązany do "odsetkowania"
    za "pieniądze w drodze" (przecież to są fizyczne pieniądze,
    w sumie depozyt, więc nie zdziwiłbym się jakby kazali sobie
    płacić za przechowywanie :P)

    Do Przemka: jak chcesz, to przejrzyj:
    http://www.uokik.gov.pl/rejestr_klauzul_niedozwolony
    ch2.php

    Na mój gust takiej klauzuli tam nie ma, "513" zawiera inny
    ważniejszy "hak" (zwrot dopiero po znalezieniu innego klienta
    *oraz* bez odsetek, a to co innego niż bezodsetkowy, "rozsądny"
    czas na zwrot)

    [...ciągle do PAŚ...]
    Twoja teza o "obracaniu pieniędzmi klientów" nie jest wcale
    oczywista, na dzień dobry spytam, czy umowa im na to pozwala,
    albo inaczej: gdzie dowód że tak robią?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-07-02 19:38:58
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > No zastanawiam się czy tak długie przetrzymywanie pieniędzy nie łamie
    > jakiś praw.
    > Czy jeśli w regulaminie zapiszą, że oddadzą za 10 lat, to też będzie
    > prawne?

    a czemu mialo by nie byc?

    przeciez mozesz wybrac z kilkunastu firm, glosuj nogami zamiast spodziewac
    sie ze dobry sejm uchwali ci kolejna oglupiajaca ustawe