eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOplata za remont dachu w calym budynku, a wykupione mieszkanie › Re: Oplata za remont dachu w calym budynku, a wykupione mieszkanie
  • From: "Marek" <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oplata za remont dachu w calym budynku, a wykupione mieszkanie
    Date: Fri, 7 Nov 2003 16:18:51 +0100

    Uzytkownik "AJot" <z...@U...pl> napisal w wiadomosci
    news:12kf7pcgd8z40.1d80jwopqgsor$.dlg@40tude.net...

    > Budynek sklada sie z 54 mieszkan. Ok. 15 mieszkancow wykupilo swoje
    > mieszkania, wiec chyba nie jest to wspolnota mieszkaniowa.
    > Piszac "administracja" mam na mysli tzw. ADM - administracja mieszkan z
    > PGM.
    > Oczywiscie ww. kwoty nikt nie kaze placic z dnia na dzien, jednakze na
    > dzien dzisiejszy rodzice splacaja kredyt na zakup mieszkania, a tu szykuje
    > sie nowy kredyt na remont dachu :( niewiele mniejszy od samej wartosci
    > mieszkania.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Adam Jancewicz

    Wystarczy, ze jedno mieszkanie zostanie sprzedane i ustanowiana zostanie
    odrebna wlasnosc a juz jest wspólnota mieszkaniowa, która powstaje z mocy
    prawa.
    Zajrzyj do aktu notarialnego. Czy zalozono ksiege wieczysta na to
    mieszkanie?
    Jesli jest wspólnota to trzeba zapoznac sie z ustawa o wlasnosci lokali.
    Tekst jednolity opublikowany zostal w Dz. U. Nr 80 z 26 wrzesnia 2000 r.,
    poz. 903.
    Powiem tylko tyle, ze we wspólnocie o wszystkim decyduja wlasciciele
    mieszkan.
    W waszym przypadku jeden wlasciciel ma decydujaca przewage w udzialach,
    jednak nie moze narzucic swojej woli mniejszosci.

    Marek