  • Data: 2014-02-14 19:56:59
    Temat: Re: Opłata za fakturę
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Opłata za upomnienie, to znajduje się na liście klauzul zabronionych, o
    > ile się nie mylę.

    Raczej się mylisz. Opłata może być, pod warunkiem, że nie jest zawyżona
    i odpowiada mniej więcej rzeczywistym kosztom upomnienia.
    Kiedyś banki i inne sępy pobierały opłatę 20-30 zł za upomnienie i stąd
    się wziął protest.
    U mnie np. kablówka pobiera 4,99 zł za "Wezwanie do zapłaty związane z
    zaległościami w regulowaniu opłat za Usługę" i jest to logiczne i
    akceptowalne jak dla mnie. W końcu dlaczego z własnej kieszeni mają
    dokładać jeśli to ja się spóźniam z płaceniem. A wezwanie do zapłaty,
    jak wiadomo, jest pierwszym krokiem do ewentualnej egzekucji sądowej ;)

    Z ciekawości sprawdziłem czy nie wprowadzili opłat za fakturę i jest
    tylko "Wystawienie duplikatu ekoFaktury" - 4,99 zł.
    Natomiast jest promocja wybieranie e-faktury. Abonament za poszczególne
    usługi z wyborem tej opcji (czyli zaoszczędzają na druku i wysyłce) jest
    o kilka zł tańszy.

    --
    Krzysztof