    From: "BM" <m...@f...math.put.poznan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Operacja na koncie
    Date: Tue, 5 Aug 2003 16:13:37 +0200

    > Witam,
    > powiedz po co potrzebna Ci ta definicja - wg mojego stanu wiedzy nie ma
    > definicji ustawowej (tym bardziej legalnej) dotyczącej "operacji na koncie
    > bankowym"...

    Walczę o zamknięcie konta w banku. Posiadałem Eurokonto Akdemickie, po studiach bank
    przysłał mi propozycję (na adres domowy a nie korespondencyjny) przejścia na konto
    normalne. Nie skorzystałem z tego, przestałem wpłacać tam pieniądze.
    Uzanłem sprawę za zamkniętą, bo bank przestał mi przysyłać wyciągi z konta.

    Pół roku później okazało się, że konto jest nadal prowadzone, a zamknięcie jest
    możliwe po
    uregulowaniu opłat związanych z prowadzeniem go przez ten okres czasu.

    Uważam, że zaległości wynikły z winy banku - już pierwszy wyciąg z saldem ujemnym
    byłby
    dla mnie sygnałem, że coś jest nie tak.

    Złożyłem w banku pismo z prośbą o wyjaśnienie dlaczego nie przysyłali mi wyciągów (z
    podaniem punktu regulaminu na bazie którego oparli swoje działanie). W odpowiedzi
    otrzymałem:

    "... zgodnie z obowiązującym regulaminem prowadzenia rachunku Eurokonto, Bank
    potwierdza
    wyciągami dokonane operacje. Zatem jeśli operacji na rachunku klient nie
    przeprowadzał,
    Bank nie przysyłał wyciągów bankowych."

    Stąd też moje pytanie: czy obciążenie konta opłatą za prowadzenie jest operacją? Bo
    na
    pewno znajduje się na wyciągu.

    Poza tym:
    - bank w odpowiedzi nie powołał się na żaden konkretny punkt regulaminu mimo że
    prosiłem,
    - ja za to przeczytałem dokładnie regulamin, jedyna wzmianka o wyciągach to par. 7
    punkt
    2:
    "Bank sporządza wyciągi z Eurokonta za okresy miesięczne i wysyła je na adres
    korespondencyjny, o ile nie zostanie wydana inna dyspozycja w tej sprawie." Ani słowa
    tym, że muszą być jakieś operacje.

    - Dysponuję wyciągami innych osób (znajomych) z tego samego oddziału banku, w ramach
    tego
    samego rodzaju eurokonta, na których znajduje się TYLKO operacja obciążenia rachunku
    opłatami za prowadzenie konta.

    Hmm... Mam szansę z tymi argumentami? Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi się, że
    racja
    jest po mojej stronie.

    Pozdrawiam
    BM