  • 1. Data: 2003-01-23 21:37:16
    Temat: Okres wypowiedzenia (pewnie juz walkowane)
    Od: d...@f...arhea.net

    Witam,

    Zalozmy, ze mam podpisana umowe o prace na czas okreslony 3 lata.
    Zalozmy tez, ze umowa zostala ponad pol roku temu, czyli pracuje dluzej niz
    6 miesiecy.
    W umowie napisane jest, ze obie strony ustalaja okres wypowiedzenia
    na 3 miesiace.

    Czy taki zapis jest wazny?

    Czy piszac wypowiedzenie, moge napisac "jesli umowa nie zostanie rozwiazana
    za ugoda stron, wypowiadam umowe z (terminem 2 tygodnie pozniejszym)" ?

    --
    Dawid Szymański aka SQ6EMM
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity,

  • 2. Data: 2003-01-24 06:56:08
    Temat: Re: Okres wypowiedzenia (pewnie juz walkowane)
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Czy piszac wypowiedzenie, moge napisac "jesli umowa nie zostanie
    rozwiazana
    : za ugoda stron, wypowiadam umowe z (terminem 2 tygodnie pozniejszym)" ?

    1) nie ugodą tylko porozumieniem
    2) czy zamiast pisania takiego czegoś nie byłoby prościej iść i porozmawiać?
    3) moim zdaniem zapis jest ok (ciekawy pomysł nawiasem mówiąc)
    chyba trzy miesiące

  • 3. Data: 2003-01-24 07:36:58
    Od: d...@f...arhea.net

    In article <009a01c2c385$8130a230$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
    >: Czy taki zapis jest wazny?
    > tak

    A jesli go zignoruje ze wzgledu na k.p. ?

    >: Czy piszac wypowiedzenie, moge napisac "jesli umowa nie zostanie
    > rozwiazana
    >: za ugoda stron, wypowiadam umowe z (terminem 2 tygodnie pozniejszym)" ?
    >
    > 1) nie ugodą tylko porozumieniem

    Jeden grzyb ;)

    > 2) czy zamiast pisania takiego czegoś nie byłoby prościej iść i porozmawiać?

    Nie ;)

    > 3) moim zdaniem zapis jest ok (ciekawy pomysł nawiasem mówiąc)
    > chyba trzy miesiące

    Wedlug k.p. przy umowie na czas okreslony okres wypowiedzenia wynosi 2 tygodnie

  • 4. Data: 2003-01-24 07:46:25
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : A jesli go zignoruje ze wzgledu na k.p. ?

    nie rozumiem, jak to zignoruje?

    : Jeden grzyb ;)

    może, ale mnie za takie pomyłki oblewają na egzaminach stąd ten formalizm :)

    : > 2) czy zamiast pisania takiego czegoś nie byłoby prościej iść i
    porozmawiać?
    :
    : Nie ;)

    tak tylko pytałem :)

    : Wedlug k.p. przy umowie na czas okreslony okres wypowiedzenia wynosi 2
    tygodnie

    wybacz, przeoczyłem czas na jaki została zawarta
    masz rację oczywiście

  • 5. Data: 2003-01-24 08:09:36
    Od: d...@f...arhea.net

    In article <01d601c2c38c$85930dc0$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
    >: Wedlug k.p. przy umowie na czas okreslony okres wypowiedzenia wynosi 2
    > tygodnie
    >
    > wybacz, przeoczyłem czas na jaki została zawarta
    > masz rację oczywiście

    Reasumująć, pomimo tego, że w umowie jest napisane 3 m-ce,
    mogę taki zapis zignorować i jeśli będę chciał wypowiedzieć
    umowę, to zrobić to z terminem 2 tygodniowym?

  • 6. Data: 2003-01-24 08:28:30
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 24 Jan 2003 08:09:36 GMT, d...@f...arhea.net
    zakodował:
    >Reasumująć, pomimo tego, że w umowie jest napisane 3 m-ce,
    >mogę taki zapis zignorować i jeśli będę chciał wypowiedzieć
    >umowę, to zrobić to z terminem 2 tygodniowym?

    IMO nie, ale sytuacja sporna ze względu na zapis KP:
    Art. 18. § 1. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których
    podstawie powstaje stosunek pracy, nie mog? być mniej korzystne dla
    pracownika niż przepisy prawa pracy.

    Przy czym ważne jest, co jest bardziej korzystne OBIEKTYWNIE w
    momencie podpisywania umowy (a nie w kontekście zaistniałej jakiś czas
    potem sytuacji).

    IMO dłuższy okres wypowiedzenia jest obiektywnie rzecz biorąc lepszy
    dla pracownika i obowiązuje zapis z umowy. Ale sąd może mieć inne
    zdanie ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775