  • Data: 2004-10-13 09:25:23
    Temat: Re: Ogrzewanie w blokach ? Kiedy ?
    Od: Tomasz Kałużny <t...@Q...klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Preem" <z...@i...com> napisał w
    wiadomości news:ckiefi$rcb$1@news.dialog.net.pl...
    > Moja spółdzienia robi sobie jaja - włącza ogrzewanie o 5 rano -
    wyłącza o 13
    > PM
    > następnie włącza 4 PM- wyłącza 10PM - czy jest to prawnie
    dopuszczalne ?

    Kiedys (nie tak dawno temu) lokalni dostawcy ciepla musieli zaczac
    'grzac' w mieszkaniach najpozniej kiedy temperatura na zewnatrz po
    godz.19 byla <=10 st. przez kolejne 3 dni. Obecnie przepis ten zmienil
    sie i decyzje o wlaczeniu ogrzewania podejmuja wlasciciele budynkow
    samodzielnie. Pozostaje Ci jedynie interweniowac w administracji.
    Faktem jest, ze bodajze do konca 2004 roku (tu sie moge mylic o rok
    :) ) wszystkie grzejniki w istniejacych budynkach powinny byc
    wyposazone w podzielniki kosztow a w zwiazku z tym i w glowice
    termostatyczne umozliwiajace nastawienie temperatury przez
    uzytkownika. Dzieki temu sam decydujesz czy masz w mieszkaniu goraco
    jak u moich rodzicow ;) 25st. czy cieplawo jak u mnie 20-21 st. Inna
    sprawa jest rowniez to, ze w rozporzadzeniu Min. Infrastr. 'Warunki
    techniczne jakim powinny odpowiadac budynki i ich usytuowanie' jest
    przyjeta temperatura dla pomieszczen mieszkalnych i kuchni 20 st a dla
    lazieniek 24st. Tak wiec walcz o swoje cieplo.

    Pozdrawiam. Tomek.

    --
    51°49'15'' N 19°18'22'' E