    From: "Software Development" <s...@u...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odwolanie od mandatu za wykroczenie drogowe
    Date: Sat, 15 Jan 2005 15:32:59 +0100

    > To znaczy, że mandat został nałożony prawidłowo.Już pisałem, że liczy się
    > wpis na mandacie.

    > Tak.Ty musisz się tam odwołać.

    > Czyli ie uważasz na znaki;))

    Hehe, to zalezy tylko i wylacznie od zdolnosci percepcji. Znak widzisz,
    stosujesz sie do niego ale za chwile juz nie pamietasz. W koncu nie uczysz
    sie jakie znaki stoja na Twojej drodze, ale sie do nich "automatycznie"
    stosujesz, niemalze podswiadomie, tak jak zmieniasz biegi w samochodzie.

    Generalnie mandat jest dobrze wystawiony ale ja takiego czynu nie moglem
    dokonac poniewaz, brak jest przedmiotowego znaku dorgowego.

    Poza tym z tego co przeczytalem KPSW wynika, ze chyba jednak nie mamy prawie
    zadnych szans na uchylenie mandatu w wyniku odwolania. Albo inaczej, mamy
    nikle prawo aby nam sad uchylil mandat. Nowy KPSW mowi, ze mozna sie
    odwolywac tylko jezeli mandat jest nalozony za czyn nie bedacy czynem
    zabronionym jako wykroczenie. Skoro niezastosowanie sie do znaku jest
    wykroczeniem to juz nic nie mozna zrobic. Wiec wlasciwie prawie calkowicie
    ograniczono nam zasadnosc skladania odwolan od prawomocnych mandatow, no
    chyba, ze policjant (w co nie wierze) wystawi mandat za glupie miny i to
    wpisze na mandacie. Generalnie to troche chyba lekko ogranicza prawa
    obywatelskie, bo w koncu policjant jako zwyczajny czlowiek wystepuje w roli
    sedziego i to bez przeprowadzenia postepowania dowodowego. Jedynym dowodem
    mialo byc jego slowo. W koncu nikt nie chce isc od razu do sadu, zwlaszcza,
    ze wiaze sie to potem z duzo wiekszymi kosztami. Ale jak juz okaze sie, ze
    zostal ukarany za cos czego nie popelnil to powinien miec prawo do uchylenia
    mandatu. Troche to dziwne...

    pzdr,
    michal