    From: "Jacek Placek" <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odwołanie darowizny po śmierci darczyńcy
    Date: Wed, 25 Feb 2004 21:55:33 +0000 (UTC)

    kredytobiorca <k...@o...pl> napisał(a):

    > Upewnię się, jeśli można: to że jakby się interesowała ojcem, mieszkała z
    nim
    > (niecałe 70 lat miał ojciec) i od razu wezwała pogotowie PO zdarzeniu, a
    nie ta
    > jak było, że dopiero ja i to 2 dni po zdarzeniu włamywałem się do ojca (był
    > zamknięty od środka) i wzywałem pogotowie - to nic z tego nie zmienia
    faktu i
    > nie podpada pod rażącą niedbałość??
    > Pytam bo nie jestem pewien jaka jest praktyka - a teoria jest co najmniej
    > dwuznaczna w tym wypadku...:(

    Chodzi w tej sytuacji glownie o to, ze ojciec tolerowal zachowanie corki.
    Obdarowal ja mieszkaniem i nie odwolal darowizny, mimo jej zachowania. Taka
    sytuacja, utrwalona przez wiele lat, pozwala uznac, ze darczynca przebaczyl
    corce takie postepowanie. Jesli on jej wybaczyl, to inni nie moga wplywac na
    te decyzje. Bo to on jest przede wszystkim wladny odwolac darowizne. On
    czuje, czy obdarowany jest niewdzieczny.
    Spadkobiercy wystepuja tutaj niejako wyjatkowo. W szczegolnosci wtedy, gdy
    doszlo do razacej niewdziecznosci, ale darczynca nie zdolal przed smiercia
    darowizny odwolac. Bo np. nie wiedzial albo nie mial dostatecznego
    rozeznania, albo tez dowiedzial sie wprawdzie, ale nie zdazyl nic zrobic.
    JP